zondag 31 maart 2013

Boodschappen week 13

Al weer net iets te veel gekocht de afgelopen week. Hoe komt dat? Ik kocht nogal wat luxe dingen, zoals slagroom, olijven, gedroogde tomaatjes, geitenkaas, suikerbrood. Lekker, maar wel een beetje duur.
Week 13 van 25 - 31 mrt '13
*=aanbieding    @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
bananen, 10 stuks AH 2,00
muesli, 750 gr* AH 0,86
houdbare melk, 6 liter AH 3,09
kaas, belegen AH 4,49
suikerbrood Aldi 1,89
brood, 1,5 volkoren AH 2,10
geitenkaas* AH 2,38
tuinerwten, diepvries AH 0,65
bleekselderij* AH 1,39
gepelde tomaten, 2 blikken AH 0,56
zongedroogde tomaten op olie AH 1,99
courgette Aldi 0,49
chinese mie AH 0,55
zonnebloemolie AH 1,39
haringfilet, 2 stuks AH 1,83
tempeh, 2 plakken Toko 2,70
rundersaucijs, 2 stuks* AH 1,10
hamburger, 2 stuks* AH 1,00
olijven vers* AH 1,34
slasaus, honing mosterd* AH 0,84
hoisinsaus, blik Toko 2,25
basilicum, pot Aldi 0,99
slagroom, vers AH 0,69
kwark AH 0,79
gele vla AH 0,59
limonadesiroop, 3 flessen Supercoop 5,75
TOTAAL week 13   43,70

In de komende week zou ook best wel weer eens mijn budget kunnen overschrijden. AH heeft 99 aanbiedingen voor 99 cent en die aanbiedingen hebben voor mij toch een behoorlijke aantrekkingskracht en dan ligt te veel uitgeven op de loer.
Wat lijkt me een goed aanbod voor 99 cent?
spruitjes of sperzieboontjes 400 gram, diepvries, A-merk
Frutesse appel/perenstroop
huismerk sorbetijs, halve liter
droge worst
oude kaas, per 100 gram
huismerk toiletpapier, 6 rollen
Kaaps viooltje (hoewel, ik heb al jaren zo'n plantje dat regelmatig bloeit, als het niet bloeit ziet het er niet uit, maar het bloeit zo trouw, eigenlijk kan ik dat niet wegdoen)

6 opmerkingen:

  1. Met de feestdagen mag je toch wel iets lekkers eten? Vergeleken bij veel andere boodschappenkarretjes was het jouwe niet overdreven vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je 10 procent boven je budget uitkomt kan ook te maken hebben met het feit dat de boodschappen duurder zijn geworden. Toch netjes nog voor anderhalf persoon vind ik. Ik zit voor 3 personen, 2 volwassen mannen en mezelf , + hond op 100 euro per week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Complimenten voor je blog Zuinigaan.Goed bezig! Ik ga straks eens gezellig bijlezen.:)

    Het valt me op dat de aanbiedingen voor 99ct bij AH, veel gaan over "bewerkte" producten. Als je het normaal niet koopt, waarom zou je het dan nu wel doen?? Het is toch elke keer 1 euro....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop normaal wel bewerkte producten. Diepvries is een prima vervanging voor vers. Ook jam en appelstroop eet ik regelmatig op mijn boverham. Ik koop inderdaad heel veel niet, geen snoep etc, geen frisdranken, geen soepen.

      Verwijderen
  4. ik weet niet waarom Albert Heijn favoriet is? gezellig winekelen? ook andere supermarkten hebben leuke aanbidingen en zijn met alles bewezen goedkoper.
    Gelukkig zie ik ook Toko staan. Groot inkopen van aardappelen en rijst en kruiden bij Turkse winkels en Toko's en markt is ook voordeleger en steun je de kleine winkeliers. Misschien heb je die niet waar u woont of is het te ver met de fiets. Wat mij betreft zo min mogelijk bij de AH.... anders kunne we straks alleen bij de AH met zijn lokkertjes. Wordt het toch erg saai...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tussen mijn werk en mijn huis zijn weinig andere winkels. Voor andere winkels moet ik omfietsen en dat geldt ook voor de markt. Meestal vallen andere winkels trouwens tegen qua prijsniveau.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.