dinsdag 13 mei 2014

Boodschappen voor voeding in week 18 en 19

Voor diegenen die hier voor het eerst komen kijken. Ik ben alleenstaand en ik noteer op dit lijstje alleen eten en drinken en geen andere zaken als toiletpapier, wasmiddel en dergelijke. Die laatste categorieën komen in de maanduitgaven terecht.
Wat kocht ik?


Week 18 van 28 april - 5 mei '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT    
sinaasappels, 2 kg Supercoop 1,89
ananas AH 1,49
4 elstar appels AH 1,10
5 bananen AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH    
paasstolletje Supercoop 0,99
volkoren brood Aldi 0,87
salamiworst AH 2,05
melk, 2 liter AH 1,29
WARME MAALTIJD    
kerstomaten Aldi 0,69
spekreepjes Aldi 1,29
makreelfilet, 3 stuks Aldi 1,99
roomkaas Aldi 0,65
pesto Aldi 0,89
kaneel Supercoop 0,59
gebakken uitjes, 2x 100 gr AH 0,41
taugeh, 313 gr Toko 0,47
winterwortels, 1 kg AH 0,99
kropsla AH 0,69
tempeh (voor 4 personen) Toko 1,39
yoghurt, liter AH 0,79
KAT    
LEKKERS    
chocolade, 2 repen Aldi 1,18
TOTAAL week 18, april/mei '14   22,69

De gebakken uitjes kocht ik vanwege een geld terug actie en toevallig waren ze ook nog in de reclame. 
Deze keer relatief weinig bij de AH. Dat komt dat ik vanuit mijn werk langs de AH fiets en ik werkte een aantal dagen niet. Dus toen fietste ik de andere kant uit en deed ik daar boodschappen.
De taugeh werd in de toko voor mij afgewogen. Ik vroeg om ongeveer twee ons, maar ik geloof dat ze me niet goed verstonden. Ik kreeg in ieder geval veel meer. Geen probleem, ruim 300 gram kwam ook wel op!


Week 19 van 5-12 mei '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT    
bananen, 5 stuks Lidl 0,75
frambozen, 500 gr, diepvries Lidl 2,49
ONTBIJT EN LUNCH    
melk, 2 liter AH 1,29
3 volkoren pistoletjes * AH 1,50
Duitse salami AH 1,37
muesli AH 1,09
halvarine AH 0,54
boter AH 1,09
oploskoffie AH 1,44
volkorenbrood AH 1,35
WARME MAALTIJD    
broccoli, 682 gram* AH 0,94
komkommer* AH 0,37
komkommer* Lidl 0,25
prei, 2x* Lidl 0,38
trostomaten, 2 stuks* Lidl 0,31
radijs, bosje Lidl 0,69
koolrabi Lidl 0,49
lente-ui Lidl 0,79
gezeefde tomaten 2x AH 0,78
tonijn, 2 blikjes Action 2,50
gerookte makreel @ AH 1,64
blauwschimmelkaas Lidl 1,59
bapao, 2 broodjes (vriezer) Lidl 0,55
pesto Lidl 0,89
1/2 liter roeryoghurt, 2 bekers Lidl 1,59
1/2 liter roeryoghurt AH 0,46
ijs AH 1,29
KAT    0,00
LEKKERS    
rode wijn, bio AH 4,99
snoepjes, 2 zakken Action 1,90
biscuit, rol AH 0,81
TOTAAL week 19, mei '14   36,12

In week 19 heb ik veel gekocht. De voornaamste uitspatting was een fles rode wijn. Die was bedoeld om mezelf te trakteren voor moederdag. Ik ben de dag voor moederdag begonnen en de vriend van jongste dochter heeft een aantal glaasjes meegedronken op de avond van moederdag. Gisteravond dronk ik al weer het laatste glas.
Omdat ik zelden wijn drink, voelt het als een grote luxe, zo'n wijntje!
Verder kocht ik de diepvriesframbozen, biscuit, de snoepjes, de tonijn en de oploskoffie voor de voorraad. Snoepjes (zuurtjes eigenlijk) omdat ze toevallig bij de Actie dezelfde snoepjes hadden die oudste dochter zo lekker vindt.
Binnenkort koop ik weer eens wat voor poes, want ik heb het laatste pak droge brokjes aangebroken en er moet weer nieuwe kattenbakvulling komen. Ik had al weer weken geleden houtkorrels gekocht voor 1 van de twee kattenbakken, maar poes snapt helemaal niets van houtkorrels en gebruikt deze kattenbak helemaal niet. Ze gebruikt alleen de kattenbak met de "normale" vulling. Dus heb ik de schone, ongebruikte inhoud van de bak + de rest van de korrels aan jongste dochter gegeven. Haar twee katten hebben helemaal geen problemen met houtkorrels in hun kattenbakken. In ruil voor de kattenbakvulling krijg ik brokjes die haar katten niet blieven en die poes wel lust. Dat hebben we al uitgeprobeerd. Als dochter geen overtollig voer had gehad, dan had ze de kattenbakkorrels ook mogen hebben, ze stonden hier toch maar te verstoffen.

2 opmerkingen:

  1. Zeker die 22 euro vind ik knap. Dat is maar zo'n 3 euro per dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat knap. Sinds een paar weken zijn we nog maar met zijn tweetjes, en ik merk dat ik geld overhoud. Dat gebruik ik nu nog even voor dure aanvullingen zoals O-ral opzet tandenborstels, extra uitgave (meer dan begroot) moederdag schoonmoeder en zo. Maar dan nog zit ik richting 100 euro voor 2 volwassenen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.