vrijdag 27 juni 2014

Boodschappen week 25

Er is al bijna weer een week voorbij, maar ik heb de boodschappen van week 25 nog niet gepubliceerd, bij deze dus:


Week 25 van 16 - 23 juni '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT
bananen, 5 stuks Lidl 0,77
kersen, los 230 gr Lidl 0,92
blauwe bessen Aldi 1,50
appels, 4 stuks Aldi 0,85
ONTBIJT EN LUNCH
stokbrood Lidl 0,59
4 volkoren pistoletjes* AH 1,00
2 volkoren broden* AH 2,02
eieren, 6 stuks Aldi 0,89
WARME MAALTIJD
trostomaten Aldi 0,69
andijvie, 777 gr Lidl 0,29
radijs, bosje Lidl 0,69
bloemkool, 1534 gram Lidl 0,59
peterselie in pot Lidl 0,99
olijven, potje Lidl 0,69
knoflook op olie, potje Lidl 0,99
pesto Aldi 0,89
anjovisfilets in potje Aldi 1,39
komkommer AH 0,29
kip AH 2,37
tempeh Toko 1,40
vla AH 1,00
LEKKERS 0,00
TOTAAL week 25, juni '14 20,81

Ik heb in de afgelopen week weinig uitgegeven en dat merkte ik ook wel in de lopende week. Ik kocht kaas, margarine, melk en yoghurt en zo zit ik nu al flink hoger dan in week 25.
Omdat ik niet uit ga van een strak weekbudget is dat geen bezwaar, de ene keer eens wat minder en de andere keer eens wat meer. Mijn weekuitgaven blijven bijna altijd in ieder geval onder de 40 euro voor voeding en drinken.

2 opmerkingen:

  1. De ene week wat meer boodschappen dan de andere week. Dat gaat hier net zo. Het ligt er aan wat er in voorraad is en welke aanbiedingen er zijn. Ik geef wel meer uit per week dan jij maar wij zijn met zijn vieren. Dan lukt het niet om onder de 40 euro te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om met 4 mensen onder 40 euro boodschappen te blijven, dat lijkt me een een onmogelijke opgave! Dat is €1,43 per dag! Dat redt je misschien een enkele week, maar verder niet!
      Misschien als je een enorme moestuin hebt en vegetarisch eet met alleen bruine en witte bonen en capucijners van eigen teelt. Dan is het handig om er kipjes en een geit bij te hebben. De geit kun je melken, de kippen geven eieren en vlees. Waarschijnlijk moet je dan de kosten van je tuin niet meerekenen: zaad, huur grond, arbeidsuren, gereedschap, voer, aanschaf productiedieren.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.