"Geachte heer/mevrouw,
Alle banken/creditcardmaatschappijen starten
uiterlijk 9 juni met het uitgeven van een vernieuwd betaalpas aan haar klanten. De pas is voorbereid op contactloos betalen en in de toekomst worden
gebruikt voor snel en gemakkelijk afrekenen door de pas dicht tegen de
betaalautomaat aan te houden."
Zo begint het mailtje dat ik ontving van de Bond van Nederlandse Banken. Ik moest ergens op klikken en mijn gegevens invoeren en dan kreeg ik geheel gratis mijn bankpas.
De tekst sluit af met: "De Contactloos Card word gratis naar u verstuurd als u die nu aanvraagt. Na 9 juni 2014 betaalt u EUR17,85 als u de Contactloze
bankpas/creditcard wilt aanvragen, kwijt geraakt bent of aan een
vervanging toe bent."
Kijk eens aan, wat een voordeel als je de bankpas voor 10 juni aanvraagt! Wat ze er niet bij vertellen is, dat als jij op de link klikt, en al je gegevens invoert, je bankrekening hoogstwaarschijnlijk binnenkort geheel leeggeplukt is. Ze nemen je je computer over en/of krijgen het beheer over je bankrekening.
Mijn reactie was: ha, ha, leuk geprobeerd, maar mijn geld krijg je niet. De Bond van Nederlandse Banken bestáát niet eens en die slechtlopende zinnen en andere taalfouten maken mij ook uiterst argwanend.
Slim bedacht: nu gratis, straks moet je betalen! Ik vrees dat dit "gratis aanbod" toch mensen over de streep trekt, waardoor ze er intrappen en gedupeerd worden. Ik houd ook wel van gratis dingen.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
woensdag 11 juni 2014
Gratis bankpas
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Het wordt ook steeds zotter! Ik denk ook dat nog steeds veel mensen hier instinken. Fijn dat je hier melding van maakt.
BeantwoordenVerwijderenik kreeg er afgelopen week al 3, maar niet die van jou. ik zou een randomreader aangevraagd hebben en daar zou ruim1200 euro voorafgeschreven worden :) en 2 over uitgestelde betalingen die kon annuleren. ook weer flinke bedragen dit keer.. wel even je pincode invoeren....... ja ja leipe eipie!!!
BeantwoordenVerwijderenToch slim bedacht van die criminelen.
BeantwoordenVerwijderenIk vind het inderdaad slim bedacht.
VerwijderenDat 'gratis' is een heel gevaarlijk lokkertje.
BeantwoordenVerwijderenEen gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat ook hier weer veelmensen intrappen.
BeantwoordenVerwijderenIk drukmijn ouders elke keer weer op het hart dat ze hun bankzaken op het bankfiliaal moeten regelen met een werknemer. En niet via internet via een mailberichtje. Ik kijk hun mail ook zelf regelmatig na en verwijder deze mails ook nadat ik mijn ouders erop gewezen heb waaraan je kan zien dat dit niet een mailtje van hun eigen bank is.
Ik heb al wel bij mij eigen pasjes het draadloos betalen laten uitzetten. Ik wens hier geen gebruik van te maken. En ik denk dat ik een keer mee moet met mijn ouders om dit ook bij hun eigen pasjes te doen. Wel zo veilig.
De criminelen weten steeds opnieuw manieren te verzinnen om mensen geld afhandig te maken. Triest gewoon.
Je kunt dergelijke berichten aanmerken als Phissingbericht. Dat kan bij de categorie verwijderen.
BeantwoordenVerwijderenElise
Als ik het bericht verwijder zal dat deze criminelen er niet van weerhouden allerlei mensen dergelijke mail te sturen.
Verwijderen