Per 1 juli ben ik overgestapt naar een ander mobiel abonnement.
Wat had ik?
Ik had een prepaid kaart met familie-en-vrienden-bellen waarmee je "gratis" kon bellen met een groepje vrienden en familie. Er konden 6 mensen in zo'n groepje zitten. Ik schrijf "gratis" omdat dat familie-en-vrienden-bellen één van ons wel abonnementsgeld kostte en de rest niet. Oudste dochter betaalde maandelijks 14,99 en daarvoor hadden de mensen binnen dat groepje per persoon allemaal 1000 belminuten en 1000 sms-jes naar de andere leden van de groep. Voorwaarde is dat je allemaal bij dezelfde provider bent. Ik betaalde maandelijks 7,50 aan oudste, dus ik betaalde de helft van dit "gratis" belverkeer en oudste de andere helft.
Ik deed heel lang met mijn prepaid kaart, want ik gebruik mijn mobiel bijna uitsluitend voor privé gebruik. En dan was ik dus in contact met mijn "gratis" groepje.
We gebruikten de laatste tijd de telefoons wat minder vaak, want zowel jongste als oudste wonen dicht in de buurt.
Oudste wilde graag met het familie-en-vrienden-bellen stoppen. Dus werd het tijd om te zoeken naar een ander abonnement. Niet meer prepaid maar een echt abonnement. Een primeur, want nooit gehad.
Ik heb nu een heel eenvoudig abonnement, bij een andere provider, met 200 belminuten of SMS-jes per maand. Kosten 5 euro per maand. Ik ben nu op termijn per maand €2,50 goedkoper uit. Ik schrijf op termijn, omdat er bij ieder abonnement startkosten zijn voor administratie, nummer-behoud, het toezenden van de SIM-kaart en weet ik veel wat nog meer. Dat bedrag is 14,99. Best veel vind ik.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
donderdag 17 juli 2014
Ander mobiel abonnement
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Mijn administratiekosten werden kwijtgescholden. Misschien nog iets voor jou om ze te bellen en te vragen of het lager kan?
BeantwoordenVerwijderenBij welke provider zit je nu? Is misschien ook wel wat voor mijn vader.
BeantwoordenVerwijderenTele 2 Sim Only?
BeantwoordenVerwijderenNee, Simyo Sim Only. Het is een onderdeel van KPN.
VerwijderenIk verbaas me altijd over die lage kosten en weinig bellen. Ik bel echt heel veel. Heb inmiddels een abo met onbeperkte belminuten en 2GB internet en blijf sowieso niet binnen de 500 belminuten. Kosten voor mij nu € 47,50 pm. Mijn vorige abo was echter € 80 pm dus wat dat betreft ben ik er al een stuk op vooruit. Moet ik er wel bij vermelden dat ik een iPhone5S heb, dat beinvloedt natuurlijk vooral de kosten :)
BeantwoordenVerwijderenIk heb hetzelfde abonnement, maar dan bij YouFone(ook KPN) en betaal dus ook 5 euro pm. Ik heb het via UnitedConsumers gedaan, via hun hebben we ook onze ziektekostenverzekering en energie. Ik heb helemaal geen opstartkosten gemaakt toen ik dit abonnement kreeg. Dit heeft UnitedConsumers voor mij betaald, omdat ik het via hun heb gedaan.
BeantwoordenVerwijderengr. Janny