woensdag 30 juli 2014

Het thuis-vakantiegevoel

Ik ben heerlijk vakantie aan het vieren, mijn vakantie is al weer net iets over de helft.

Wat doe ik?

Uitslapen, fietsen, lezen, computeren, huis schoonmaken en opruimen en zwemmen. Dat zwemmen is overigens een stevige work-out van 1,5 uur fietsen en ruim een half uur zwemmen.
Gisteravond waren alle "kinderen" op bezoek. We hebben in de tuin op het terras zitten smullen van lekkers dat we maakten op jongste dochters' grillplaat: eigengemaakte hamburgertjes, vegaburgertjes, paprika, geroosterde boterhammen met gesmolten kaas, pannenkoekjes met spek en nog veel meer lekkere hapjes.  Oudste en haar vriend bleven spelletjes doen.
Vandaag begon ik de dag met een feestelijke maïsboterham met pittige knoflookkaas. Mmm! Die kaas is eigenlijk gewone kaas, de knoflook komt rechtstreeks uit de knijper.
Gelezen in een nieuw gekocht boek. Ik kreeg van mijn werk een boekenbon van 25 euro, daar heb ik 3 boeken van gekocht, 2 voor mezelf en 1 weggeven als cadeau.
Geluncht met eigengemaakte ijsthee met limoen en yoghurt met verse aardbeien. Wat wil een mens nog meer?
Daarna naar de authentieke wijkmarkt. Daar kom ik eigenlijk nooit, want ik werk altijd op woensdag. Vandaag was ik dus wel in de gelegenheid. In verre buitenlanden struin ik altijd wel over markten. Ook deze is feitelijk heel leuk, met prachtige Grönniger marktkooplui. Dat naar de markt gaan moet ik vaker doen!
Ik las op de site van de Volkskrant nog een humoristische vakantieblog die ik jullie niet wil onthouden: "nu weet ik het zeker, alle badgasten plassen in zee" KLIK.  Ha, ha, dat draagt behoorlijk bij aan mijn tevreden thuis-vakantie gevoel!
Als diner ging ik weer verder met het vriezer-leeg-eet-project. Ik at gestoofde koolvis met jonge tuinerwtjes en wat overgebleven aardappelsalade van de maaltijd van gisteren.
Vanavond staat op het programma: een aantal afleveringen van Midsummermurders op uitzending gemist.
Morgen weer zwemmen samen met oudste dochter!

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo geniet van je vakantie. Het weer werkt ook mee om 's avonds in de tuin te zitten en te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Mij hoor je niet klagen"" prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, leuke link typische tourist trap ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, hier ook zo'n heerlijke thuisvakantie. Mij hoor je niet klagen :-).

    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fijn joh, lekker bijkomen in je eigen omgeving!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor boeken kun je ook naar de tijdelijke store van de Slegte gaan op de Vismarkt. Veel boeken kosten er nu 2,50.. Andere zijn duurder maar ook enorm afgeprijsd. Er zit leuk spul tussen. Ik was er gistern heb 3 boeken gekocht voor 7,50

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ook ik vier thuis vakantie , heerlijk iets langer uitslapen, eten wanneer je trek hebt en waar je trek in hebt, lezen, breien, een aantal rommelmarkten bezocht, een flink aantal klusjes in huis gedaan en eens flink opgeruimd na het vertrek van mijn dochter ,met diezelfde dochter wezen winkelen en uit eten geweest, dus verveel me niet, nu hebben we ook ongeloofelijk veel geluk met het weer, dat maakt het thuisblijven natuurlijk helemaal top. al had ik met minder weer ook wel genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt als een echte vakantie, geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.