dinsdag 18 november 2014

Boodschappen in week 45 en 46

Voor de liefhebbers weer eens een blogje over boodschappen. Deze keer van twee weken.
Terugkijkend zie ik dat ik erg weinig fruit heb gekocht, zeker in week 46.
Het klopt dat ik, als ik thuis ben, regelmatig vergeet om fruit te eten. Dan kan het zo maar gebeuren dat ik een heel weekend geen fruit eet, maar bijvoorbeeld wel een winterwortel (gekocht in week 44) en flink wat groenten bij de warme maaltijd. Ik vind dat ik er op moet letten om méér fruit te eten. Overigens waren er bij een werklunch nogal wat appels en peren over, die mijn collega en ik onderling verdeeld hebben. Toen hoefde ik voorlopig even geen fruit mee te nemen naar het werk.


Week 45 van  3 - 10 nov  '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT    
bananen, 5 kleine Lidl 0,69
peren, 6 grote AH 1,25
ONTBIJT EN LUNCH    
halfvolle melk, vers AH 0,65
verse magere melk Lidl 0,59
kaas, jong belegen AH 5,46
oploskoffie AH 1,44
brood AH 1,29
halvarine AH 0,59
roomboter Lidl 0,99
WARME MAALTIJD    
gedroogde tomaten in olie Lidl 1,29
knoflookteentjes in olie Lidl 0,99
aardappels, 5 kg* AH 1,99
savooiekool, ca 1350 gram* AH 0,99
gerookte haring filet, vers, 3 stuks AH 2,63
LEKKERS    
kruidkoek AH 0,51
sint Maarten snoep AH 2,52
speculaas AH 0,79
TOTAAL week 45, november '14   24,66



Week 46 van 10-17 nov  '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT    
bananen Lidl 0,61
ONTBIJT EN LUNCH    
jong belegen kaas, plakjes* AH 3,53
melk, 3 liter AH 1,95
1 volkoren brood AH 1,38
WARME MAALTIJD    
2x pompoen* (totaal 1700 gr) AH 3,76
rode paprika* AH 0,49
grote champignons, 500 gr. Lidl 1,09
paarse spruiten, 500 gr Lidl 1,49
tonijn in blik Lidl 1,15
blauwschimmelkaas Lidl 1,55
haring, zout AH 0,97
ontbijtspek, stukje AH 2,45
rollade AH 1,23
kwark, 2x* AH 2,00
LEKKERS    
rode wijn, 2 flessen* AH 5,98
TOTAAL week 46, november '14   29,63

De rode wijn staat in de Grote Hamersma vermeld als omfietswijn en er wordt een 8+ voor gegeven. Ik had deze wijn al in week 40 gekocht en vond de wijn uitstekend. Ik heb in week 46 drie flessen gekocht, waarvan ik 1 cadeau gedaan heb. €2,99 is misschien een beetje goedkoop voor een cadeautje, maar het was iets voor erbij en ik zelf vind de wijn heerlijk! Dus waarom duur als het ook goedkoop kan?
Bijzonder: ik kocht paarse spruiten! Eerst dacht ik nog dat ze alleen aan de buitenkant paars zouden zijn, maar dat zijn ze ook aan de binnenkant. Ze smaakten prima. Ze zien er uit als mini rode kooltjes, maar ze smaken als spruiten, alleen dan wat minder bitter, wat zoeter.
Dochters, jullie lusten geen spruitjes, maar misschien moeten jullie deze toch eens proberen!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook altijd grappig om uit de boodschappen te kunnen halen waar je "fouten" zitten wat gewoontes betreft. Hier eten we nu ook wat meer fruit en ik bak weer zelf koekjes. Want dan wordt er meer fruit gegeten.

    Leuk om eens andere soorten groenten te kopen, ik heb de paarse variant nog niet eerder gezien.

    Het gaat bij cadeautjes toch niet om het bedrag? Leuk en lekker die omfietswijn! Zowel leuke cadeautip als leuk cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, die paarse spruiten! Wel aardig aan de prijs als je ze voor een heel gezin moet kopen. Maar voor erbij (bij meerdere groenten) is het wel erg leuk!
    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.