woensdag 18 februari 2015

Griepje suddert nog wat na

Al weer bijna een week geleden kreeg ik griep.
Ik ben op donderdagmiddag ziek naar huis gegaan.
Nou ja, griep. Eigenlijk is een griep veel heftiger. Ik heb nauwelijks koorts. Wat ik heb/had is meer een stevige verkoudheid in de bovenste luchtwegen, de eerste dagen met piepende ademhaling, hoofdpijn en diarree. Afgelopen zaterdag ging ik, omdat ik zeker niet helemaal fit was, niet op de fiets naar de stad voor de ontmoeting met Consuminderen, maar ging ik met de bus na eerst 2 paracetamollen en 2 diarreeremmers naar binnen gewerkt te hebben.
Die hoofdpijn en diarree van de eerste dagen zijn al lang weg en ik heb al veel slijm opgehoest maar die rochelende en piepende ademhaling bleef bestaan. Ik dacht afgelopen maandag dat ik wel weer beter was, en ik ben gewoon gaan werken. Maar het viel tegen. Ik was maandagavond heel kouwelijk en gisterochtend lang niet lekker. Mijn conclusie: een lichte bronchitis. Toch maar weer ziek gemeld. Ook gisteravond en vanmiddag was de koorts nog niet weg.
Ik heb al diverse keren bronchitis gehad. Normaal is het beleid: zonder antibiotica, maar wel met behulp van ontstekingsremmer (budesonide) voor de astma, de bronchitis weer te boven komen en alleen als dat erg lang duurt en er zit geen schot in of de koorts wordt hoger, antibiotica gebruiken. Dus hoest ik verder, lig ik op de bank en houd me rustig.
Ik heb veel tijd voor mijn e-reader en tussendoor doe ik dutjes.

9 opmerkingen:

  1. Beterschap gewenst! Veel 60+ers hebben longontsteking gekregen na de griep. Voorzichtig maar.Dat je nauwelijks koorts kreeg komt toch waarschijnlijk door enige bescherming van de " griepprik" .Helaas werkt deze bescherming dit jaar niet erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap! Ik heb ooit bronchitis gehad en werd daar niet heel vrolijk van, inderdaad ook antibiotica gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als kind kreeg ik ieder jaar minstens 3x bronchitis. Ik ben wel wat gewend dus. In de afgelopen jaren maar zelden, misschien 5x, maar het blijft een zwakke plek.

      Verwijderen
  3. Beterschap hoor! Hopelijk knap je snel wat op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Vooral de laatste dagen hoest ik veel. Ik heb er gigantische spierpijn in mijn romp van!

      Verwijderen
  5. Doe voorzichtig!Zodat het geen langdurig voortslepen wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een naar griepje.
    Hier sukkel ik nog met de naweeën van griepje nr 2.
    Vooral hoesten en weinig stem.

    Last je het tijdig even checken bij de huisarts?

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.