maandag 27 februari 2017

Geen bel-ergernissen meer!

Volgens de Consumentenbond moet het bel-me-niet-register ook gelden voor voormalige klanten en niet alleen voor mensen die nooit klant waren bij een bedrijf.

Het is heel vervelend om gebeld te worden terwijl je opgenomen bent in het bel-me-niet-register. Je wilt niet gebeld worden en dan is er toch een verkoper aan de telefoon die jou van alles wil verkopen. Je had toch aangegeven dat je dat niet wilt?
Bedrijven mogen nu voormalige klanten bellen met een leuke aanbieding of met vragen waarom ze vertrokken zijn.
Hopelijk lukt het om  de regeling van het bel-me-niet-register zo aan te passen dat je echt niet meer gebeld word.  Als je wel gebeld wilde worden, dan stond je toch niet in het bel-me-niet-register?

Er zijn volgens het artikel nog steeds mensen die niet weten dat er zoiets als een bel-me-niet-register bestaat en dat je dus niet meer rond etenstijd of op andere ongelegen momenten gebeld word.



2 opmerkingen:

  1. Laatst dagen door Essent gebeld (zo'n 15 keer in 1 week), toch maar opgenomen. Gezegd dat ik niets wil, zou een bandje horen om uit te schrijven. Het bandje werd gestart voor bel me niet register en toen verbak de verbinding. Dus nu kunnen ze weer bellen omdat ik er ooit klant was.

    Zelf sta ik ook in het bel me niet register. Als je ooit klant bent geweest mogen ze je blijven bellen. Heel irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn de laatste jaren onze vaste lijn steeds minder gaan gebruiken (want mobieltje is handiger) en de stekker van de vaste telefoon ligt er gewoonlijk uit. Dat werkt nog beter dan het bel me niet register..;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.