zaterdag 8 april 2017

25 euro per week - de eerste week: de uitgaven!

In de afgelopen week heb ik het prima gered van 25 euro, er is zelfs €5,16 over gebleven. Dat komt ook doordat mijn voorraad wasmiddel, tandpasta ect. (zeg maar non-food) vrij groot is. Er hoefde niets gekocht te worden.
Ook de voorraad groenten en broodbeleg was toereikend om niet te hoeven bijkopen.

week 1 - van 1 t/m 7 april 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS TOTAAL
Voeding
10 eieren aldi 1,39
1 kg zoete aardappelen* aldi 1,49
3 bollen knoflook aldi 0,99
gember, vers, 85 gram AH 0,56
bouillonblokjes AH 0,77
bananen, 980 gr AH 0,99
appels, 860 gr* AH 0,85
linzen, 900 gr AH 1,39
dubbelvla* AH 0,62
hüttenkase AH 0,68
2 liter volle yoghurt * AH 1,57
1 brood@ bakker 1,25
1 volkoren brood Lidl 0,99
rijstwafels, 20 stuks Lidl 0,29
lente ui, bosje Lidl 0,69
sardines, 2 blikjes Aldi 1,50
bieslook, grote pot Aldi 0,99
totaal voeding 17,01
Snacks
surimisticks AH 0,85
radijs, 250 gram Aldi 0,69
totaal snacks 1,54
Dranken
melk AH 1,29
totaal dranken 1,29
Kat
geen uitgaven
Verzorging
geen uitgaven
Cadeaus
verdwijnt uit het lijstje
TOTAAL week 1 19,84




reserve
5,16

Zoals je ziet heb ik besloten eventuele cadeaus niet mee te nemen in mijn overzichten. Dat vind ik voor mij te veel gevraagd en ik ga het niet doen.

Vanavond ga ik weer iets eten uit de voorraad. Ik kocht lang geleden 2 kg gedroogde kikkererwten. Ze zijn een beetje overjarig nu. De 350 gram gedroogde erwten die ik vandaag ga koken, heb ik flink lang in de week gezet: ruim 24 uur en ik ga ze lang koken in de snelkookpan. Dan worden ze vast wel gaar.
Mijn plan ik om weer voor 3 keer warm eten te maken. Wat doe ik er bij? 2 lamsworstjes, blokjes knolselderij (diepvries), winterwortel, uien, knoflook en misschien nog een tomatensaus/gezeefde tomaten. Alles uit de voorraad!

10 opmerkingen:

  1. dat is ook mijn ervaring. je kunt met minder redden maar dan spreek ik wel de voorraad aan. en aanvullen met dat bedrag lukt dan weer niet zo makkelijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat het de eerste week gelukt is. Fijn dat je nog genoeg wasmiddel etc op voorraad had! Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke test hoor. En die 5 euro is dan reserve voor aanbiedingen / aanvulling voorraad? Want 25 euro per week met een grote voorraad gaat natuurlijk wel, maar eens moet je die ook weer aanvullen. Ik ben benieuwd of dat ook van die 25 euro lukt.

    Je inspireert in ieder geval om hier ook beter naar de uitgaven te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die 5 euro is voor aanvullen voorraad als zich geschikte aanbiedingen voordoen. In een week waarin het kattenvoer voor de halve prijs is, koop ik vaak wel voor 20 euro of meer alleen voor de kat. Ik moet zelf ook nog leven ;-)

      Verwijderen
    2. Die snap ik, wij kopen sommige dingen ook alleen maar in de aanbieding. Als je wekelijks 5 euro overhoud, dan zou je een heel eind moeten komen.
      Ik ben benieuwd!

      Verwijderen
  4. Voorraad zuinigaan. Daar kun je het prima op uithouden. Een snelkookpan is prima. Snel en je hoeft er niet bij te blijven. Van een afstand hoor je wanneer die van het gas af kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat deze overjarig peulvruchten eerst wel een tijdje koken hoor! Pas daarna zet ik ze in mijn "hooikist".

      Verwijderen
  5. Gelukt, knap Zuinigaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een prima lijstje, goed van je!
    Smakelijk eten, de komende dagen, dat zal vast wel lukken :)
    Veel succes in je tweede week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te volgen, wij zijn met zijn vijven 100,- per week aan boodschappen incl veel andere zaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.