Afgelopen zaterdag werd er op mijn adres een prijs afgeleverd van de Vriendenloterij. Het was een LED TV ter waarde van €429,- .
Hè?
Wat is dat nou?
Ik speel helemaal niet mee in loterijen!
Het adres klopte, de voorletter klopte, maar de achternaam was onjuist en leek helemaal niet op mijn naam.
Het schijnt, dat als één van je vrienden meedoet, een paar vrienden van
de winnaar ook een prijs krijgen. Daarom heet het vriendenloterij. Dat
is leuk, zou een vriend van mij de TV aan mij gedoneerd hebben? Heb ik een stille aanbidder?
Is de TV voor mij?
Niet hij voor mij?
Gisteren heb ik gebeld met de loterij. Het bleek een foutje te zijn, de TV moest terug. Ik werd doorverbonden, ik werd in de wacht gezet omdat men moest uitzoeken hoe het zat, werd nog een keer in de wacht gezet.
20 belminuten verder en geen bedankje gehad, toen er werd gemeld dat ik het 30 kg zware pakket dat 105 cm breed was en 70 cm hoog, zelf maar even naar het postkantoor moest brengen en verzenden naar een antwoordnummer. Ik zei direct dat ik dat echt niet van plan was. Haal het ding maar op!
Nog weer 5 minuten verder spraken we af dat er via de mail contact zou worden opgenomen over het afhalen van de prijs die door een fout bij mij werd afgeleverd, maar voor iemand anders bestemd was.
Zou ik voor de moeite en mijn tijd nog een leuke attentie krijgen?
Ik zou het wel leuk vinden en eigenlijk ook wel terecht!
Omdat er geen bedankje af kon, heb ik mijn twijfels!
Wat denk jij?
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
dinsdag 18 juli 2017
Wel of niet prijs?
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Het lijkt me niet heel waarschijnlijk, die attentie...
BeantwoordenVerwijderenHoren we nog hoe dat afloopt?
Jazeker!!
VerwijderenIk gok op: niet.
BeantwoordenVerwijderenAls ze al denken dat je het pakket zelf wel even weg brengt.......
Ik gok er ook op dat ze al vinden dat ze je heeeeel erg tegemoet komen door je dat pakket niet zelf weg te laten brengen ... Beetje jammer.
BeantwoordenVerwijderenReken er maar niet op.
BeantwoordenVerwijderenVast wel!
BeantwoordenVerwijderenDenk het niet,gezien de bijna onbeschofte afhandeling tot nu toe.
BeantwoordenVerwijderenTjonge wat een lomperiken zeg! Ik word er hier achter de computer thuis al geïrriteerd van. Ik heb altijd erg moeite met dit soort eenrichtingsverkeer waarbij de andere partij heel onbehulpzaam is.
BeantwoordenVerwijderenIk ben benieuwd of ze hem inderdaad komen ophalen. Daar mag dan best een bos bloemen bij voor jou vanwege al je moeite.
Huisvlijt
Wat ben je netjes...ik zou er geen twintig minuten voor aan de telefoon gehangen hebben. Ik zou mijn email en telefoonnummer doorgeven en afspreken dat zij mij benaderen hoe ze "hun probleem" gaan oplossen. Wat ik dan ook nog netjes vind, want het is hun probleem, niet de mijne.
BeantwoordenVerwijderenGroet,Greet
Mijn schoonzoon zei ook al: ik had de telefoonverbinding verbroken zodra ze het voorstel kwamen dat jij de TV zelf naar het postkantoor moest brengen!
VerwijderenJe bent heel netjes. Misschien zou ik helemaal niet hebben gebeld en hebben afgewacht of ze zelf hun fout zouden zien.
BeantwoordenVerwijderenNiet netjes dat je niet bedankt bent; de klantenservicemedewerker heeft zich dus niet ingeleefd in jouw situatie. Ik kan me voorstellen dat het zo ongeveer aan de andere kant is gegaan (vroegere ervaring): de medewerker weet niet hoe dit op te lossen, kan het ook niet vinden in de interne instructies (daarvoor word je in de wacht gezet) en belt naar een interne helpdesk (en staat daarvoor intern in de wacht, jij staat voor de 2e keer in de wacht), die het ook niet weet, die vervolgens (soms verhit) doorgeeft "laat maar opsturen", wat de servicemedewerker zonder na te denken doorgeeft. Intussen is die laatste medewerker eigenlijk vergeten waar het telefoontje oorspronkelijk over ging en hoe het op jou overkomt. Waarschijnlijk zit hij/zij in de wachttijd te internetten of te kletsen en te balen: als je 20 minuten aan de telefoon zit, en je moet gemiddeld 10 telefoontjes per uur doen, dan is dat niet goed voor je gesprekstijd. Vervolgens ga jij als klant niet akkoord! (heel goed) Dat wordt dus weer bellen met de helpdesk, of een rondlopende chef inschakelen om vervolgens te weten wat je door mag geven..
BeantwoordenVerwijderenBedankjes zitten er niet in, laat staan een attentie. Misschien een gratis lot ;-)). Ik zou helemaal geen contact meer opnemen , hoewel dat pakket een sta in de weg is denk ik zo.
BeantwoordenVerwijderenHahaha, ik zou hem op Marktplaats te koop aanbieden!!
BeantwoordenVerwijderenIk denk niet dat je nog iets krijgt voor al je moeite. Niet netjes zoiets.
BeantwoordenVerwijderenIk denk het niet. Ze mogen blij zijn dat je zo netjes gewacht hebt.
BeantwoordenVerwijderenoh wat erg. Ik zou hem mooi een jaartr in de verpakking laten staan.En als hij dan nog niet is opgehaald mooi in gebruik nemen.
BeantwoordenVerwijderenWat zeggen ze altijd?
BeantwoordenVerwijderen' kun je rekenen? Reken er dan maar niet op!'
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt... Ik haat echt dat soort 'klantgerichtheid' ahum...
BeantwoordenVerwijderenwat een waardeloos gedoe! nooit aan meedoen !
BeantwoordenVerwijderenIk doe ook niet mee. Ik zit ineens met een prijs die ik helemaal niet gewonnen heb!
VerwijderenBlij dat ik niet meespel met deze "vrienden". Wat een slechte reclame is dit.
BeantwoordenVerwijderenIk zou er ook niet op rekenen... Als het al op deze manier gaat en je niet eens een bedankje krijgt. Ik denk dat veel mensen niet eens gebeld hadden en de tv al hadden hangen/staan.
BeantwoordenVerwijderenAlleen als je nu via mail een klacht indient door bovenstaand verhaal te sturen maak je een kans denk ik. Dat zou ik wel doen, al was het alleen maar om ze te laten weten dat ze hun service kunnen verbeteren. Ook ik ben erg benieuwd naar de afloop ! Groetjes, Anne-Marie
BeantwoordenVerwijderenhaha als ze hem komen ophalen , zou ik niet open doen laat ze er zelf maar energie insteken :-)
BeantwoordenVerwijderenSchandalig, dat je hem maar even naar het postkantoor moet brengen!
BeantwoordenVerwijderenJe kunt al raden hoe dat afloopt, wachten en wachten. Ik zou het pakket al zeker niet aangenomen hebben, zo verdacht dat je een TV cadeau zou krijgen!
Het klopt dat ik tot nog toe niets van deze "vrienden" gehoord heb!
Verwijderen