Al jaren heb ik een abonnement op de Volkskrant. Bijna volledig digitaal, alleen op zaterdag valt de krant bij mij in de brievenbus. En dat gebeurde afgelopen zaterdag niet.
Vroeger, al heel lang geleden, was het zo, dat je kon bellen met een echt mens en dan werd de krant nabezorgd en kreeg je hem dus alsnog. Na verloop van tijd kreeg je geen echt mens meer aan de telefoon, maar een computer. Het computerprogramma regelde nabezorging, maar al snel werd ook dat wegbezuinigd. Vanaf dat moment wordt het abonnement met 1 krant verlengd als de krant niet bezorgd was, in mijn geval zou het abonnement dus met 1 week verlengd worden, ik ontvang immers maar 1 krant per week.
Ze melden via de mail dat mijn abonnement met een week verlengd wordt, maar is dat ook werkelijk zo? Ik heb geen idee, ik zou het moeten checken of het werkelijk gebeurt en ik niet voor een krant betaal die ik niet gekregen heb. Ik ga er eens op letten!
Ik betaalde op 11 maart voor 52 kranten vanaf 12/03/2019. Dan zou ik nu moeten betalen vanaf 18 maart 2020.
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
woensdag 13 november 2019
Krant niet bezorgd!
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ja!!! Nabezorging, dát was nog eens service!
BeantwoordenVerwijderenBij mij gebeurt het maar zelden dat een krant niet bezorgd wordt, eens per jaar of zo. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er maar één keer per week een krant komt.
VerwijderenNRC bezorgt nog steeds na, en geeft in tussentijd link zodat je de krant digitaal kan lezen !
BeantwoordenVerwijderenWat goed! Wat een service! Ik kan de krant ook digitaal lezen, dus ik mis de inhoud van de krant niet, maar ik mis de service van de nabezorging.
VerwijderenWij hebben net de weekend krant opgezegd omdat het te vaak fout ging. Je spreekt dan in en er wordt gezegd dat ie nabezorgd wordt maar dat gebeurt dan ook niet. Je koopt die krant dan niet in de winkel omdat hij nabezorgd zal worden en als dat dan niet gebeurd dan heb je dus niets! (ja, digitaal maar daar heb ik geen zin in) Dan heb ik het liever zelf in de hand, kunnen we af en toe een ander krantje kopen, ook leuk!
VerwijderenHier gelukkig nog op de oude manier. Niet ontvangen dan kun je een klacht digitaal indienen en ontvang je de krant de volgende dag alsnog. Wel dagelijks abonnement, dus weet niet hoe het zit bij weekendkrant. Maar op het formulier kun je alleen je gegevens invullen en je hoeft niet te zeggen welk abonnement je hebt.
BeantwoordenVerwijderenBij het Nederlands Dagblad krijg ik nog steeds een echt mens aan de telefoon die haar excuus aanbiedt en de krant na stuurt. Echt zo fijn!
BeantwoordenVerwijderenIk heb even een vraagje: je wisselt nogal eens van Zorgverlener. Heb je ervaring met dsw? Of iemand anders misschien?
BeantwoordenVerwijderenIk ben al weer een aantal jaren bij DSW. Over het vergelijken en eventueel overstappen naar een andere zorgverzekering ga ik binnenkort een blog schrijven.
VerwijderenDSW is een prima zorgverzekeraar.
VerwijderenPartner en ik zijn al een paar jaar bij DSW verzekerd. Er zijn een paar (niet veel) goedkopere opties maar er is geen socialere en betere!
VerwijderenTja, die nabezorging…. Inmiddels wordt de krant alleen nog nabezorgd als die bij de buurvrouw ligt (dan heb ik de hare meestal...). Ik vind het jammer dat de krant niet meer wordt nabezorgd. Mis dan toch de papieren krant - digitaal leest niet zo lekker. Ik houd nooit precies bij hoeveel kranten ik mis per kwartaal, en of het abonnement dan wel écht opschuift. Maar die nabezorging werkte ook heel vaak niet lekker, dan moest je nogal eens twee of meer keer bellen / mailen om de krant alsnog te krijgen...
BeantwoordenVerwijderenHier ook meegemaakt dat de service steeds verder achteruit gaat. Digitaal krijg je de melding dat de volgende rekening een dag later gestuurd wordt, en de volgende dag weer, en de volgende dag weer.... (Mijn adres, centrum Amsterdam, konden de bezorger blijkbaar niet vinden.) Hoe ze dat doen bij zaterdagabonnementen was voor mij ook een raadsel en de belangrijkste reden om uiteindelijk geen vast abonnement te nemen. Digitaal heb je de krant wel ontvangen en alleen op zaterdag de krant nog eens sturen aan het eind van het abonnement en de rest van de week geen toegang tot de digitale krant lijkt me iets te veel gedoe. Het zou getuigen van service als ze je abonnement een week langer zouden laten doorlopen, maar ze zijn natuurlijk niet voor niets op dit rare systeem overgestapt: bezuinigingen!
BeantwoordenVerwijderen