maandag 30 december 2019

En wat kostte dat heerlijke kerst-eten?

Gisteravond aten mijn oudste dochter en haar man hier. Ze eten hier meestal 1 x per week na afloop van een speelmiddag van hun dochtertje, mijn kleindochter dus.
Het gesprek kwam op de kosten van het heerlijke diner waar ik op 27 december reeds over schreef.
Ik mocht de kosten raden en de vegan kaas en port waren niet inbegrepen bij deze kosten.
Het was dus een diner voor 7 mensen, 2 kinderen en 5 volwassenen.
Wat kost zoiets als je werkt met verse groenten, peulvruchten, veel specerijen, kruiden, rijst, aardappels, kokosmelk, fruit en noten en dergelijke?
Na enig nadenken kwam ik uit op  25 euro in totaal en dat bleek een schot in de roos. Dat was inderdaad ongeveer het bedrag dat was uitgegeven voor deze maaltijd.
Zoals je kunt zien is dit eten ook nog eens héél goedkoop. Toegegeven, het is nogal bewerkelijk, maar dan heb je ook wat en voor weinig geld!
De gefrituurde bloemkoolroosjes in een knapperig jasje
De kerrie/linzen pasteitjes (toen was een groot deel al op!)

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk, gezond eten voor weinig geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uitgebreid feestelijk eten voor €3,60 per persoon is niet duur! Zo zie je maar weer, lekker eten hoeft niet duur te zijn!
    Goed gedaan koks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! En echt goedkoop!!
    Ik had ook lang in de keuken gestaan. Ik zorg altijd voor veel afwisseling van kleuren in de gerechten.
    Vega Wellington. Peertjes, boontjes, roasted potatos, salade. Dan is je bord net een schilderij....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn pan snert, op 2e snertdag was ook lekker betaalbaar en het was nog eens een leuk plan ook. Er als thema een gewone Oud Hollandse winteravond van ge maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongelooflijk... wij waren dat bedrag al kwijt voor twee personen...
    Maar wij eten dan wel echt luxe. Het is immers kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je een beetje creatief bent en wat verstand van diverse manieren van eten bereiden hebt kan je inderdaad voor een habbekrats de lekkerste maaltijden bereiden! Jullie kerstmenu klonk heerlijk en leuk dat het zo weinig heeft gekost.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.