zaterdag 28 maart 2020

Mijn boodschappen in de afgelopen week

Afgelopen donderdag heb ik vroeg boodschappen gedaan. Ik stond om 8 uur in de winkel, het was vrij rustig, maar toch drukker dan verwacht op dat tijdstip. Iedereen hield zich keurig aan de regels en ik kon naar mijn gevoel veilig boodschappen halen.
De boodschappenkar kon ik bij de ingang schoonmaken en dat deed ik na afloop weer voor diegenen die na mij kwamen.
Ik kocht vooral vers: groenten, brood, fruit, vis.
Ik kocht ook wat luxe artikelen, zoals verse olijven. Jammer dat mijn kleindochter nu niet hier kan genieten van witte olijven. Die vindt ze het allerlekkerst! Met witte olijven bedoelt ze de teentjes knoflook die in de knoflookolijven zitten.
Maar ach, dat komt in de toekomst wel weer!

Hierbij de boodschappen die ik kocht. Je moet daarbij rekening houden met de grote hoeveelheid voeding die ik op voorraad heb, daar gebruik ik nu ook van!

21 - 28 maart '20


*=aanbieding WAAR PRIJS
Voeding
2 kg sinaasappels AH 2,99
1 volkoren brood AH 1,39
2 struiken broccoli (505 gr) AH 1,00
cherrytomaten, bakje 250 gr. AH 0,69
rucola AH 1,00
courgette* AH 0,50
aubergine* AH 0,50
uien, 2 kg AH 1,79
komkommer AH 0,69
bosui AH 0,65
verse olijven, 2 doosjes* AH 3,00
1 pak à 3 gerookte haringfilets* AH 2,01
Snacks/ hapjes
rol biscuit AH 0,64
Dranken       0,00
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 16,85
Diversen
pot met tulpen AH 1,50
pot met narcissen + blauwe druifjes AH 1,50
TOTAAL 19,85

5 opmerkingen:

  1. Haha, witte olijven! Leuk dat je kleindochter de knoflook zo lekker vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, lekker veel vers eten! We hebben de afgelopen weken geleidelijk ook ingeslagen. De komende weken zal het voornamelijk vers zijn wat ik haal en eventueel de hele goede aanbiedingen. Misty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tip: ik ben gisteren om 10.30 naar de winkel en het was een stuk rustiger. De meste mensen waren inderdaad om 8 uur geweest :-)
    En ook als het was later, er was nog van alles in de winkel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee! Toen ik vorige week om elf uur langs de supermarkt fietste, was de parkeerplaats bijna leeg!
      Dat tijdstip past beter bij mij, zeker vlak na de start van de zomertijd!

      Verwijderen
  4. Grappig van die witte olijven, toen ik het las vroeg ik me even af van zijn er tegenwoordig ook al witte olijven zoals bijvoorbeeld witte radijs? Zelf vind ik olijven met knoflook ook heerlijk.

    Het boodschappenlijstje ziet er goed uit met alle verse producten. Toevallig heb ik deze week ook broccoli en courgette gekocht, hiervan heb ik heerlijke soep gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.