zaterdag 16 mei 2020

Mijn boodschappen in de afgelopen week - een beetje boven budget

Ik had al op 8 mei boodschappen besteld die op 13 mei afgeleverd zouden worden. Maar uiteindelijk vond ik het toch te veel, al die boodschappen! Ik vind het te lastig om voor mijzelf voor 50 euro boodschappen te kopen en er stond veel te veel verse voeding op het lijstje. Ik krijg dat niet allemaal op en de kans was groot dat ik daar wat van weg zou moeten gooien. Dus ik heb de levering geannuleerd! Weg ermee, ik koop zelf wel aangepaste hoeveelheden.
Daar kwam nog bij dat de Coop een goede aanbieding had voor vleesvervangers. De aanbieding tofu was wat minder, daar schrijf ik hier over.

Uiteindelijk kwam ik €3,36 boven mijn budget van 35 euro. Dat komt door de tofu en vleesvervangers. Met die tofu en vleesvervangers heb ik voor ongeveer 18 dagen een eiwithoudend product voor bij de warme maaltijd. Dus een flinke voorraad, ook omdat ik ook wel maaltijden eet met erwten, bonen of linzen en geen vleesvervangers of tofu gebruik.

9 -16 mei '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
sinaasappels, 11 stuks (2 kg) AH 2,99
kaas* AH 3,29
roggebrood AH 1,00
mueslibrood* AH 1,49
maïswafels, 3 rollen AH 1,77
courgette* AH 0,69
bos radijs* AH 0,65
bosui AH 0,65
champignons AH 0,95
rucola AH 1,00
cherry tomaten AH 0,65
paksoy AH 1,39
komkommer AH 0,55
gezeefde tomaten* Coop 0,59
3 pakken vleesvervangers *   Coop 5,00
3 pakken tofu bio Coop 5,00
gerookte haring, 3 stuks AH 2,33
groene pesto AH 0,95
vegetarische quiche, 2 stuks* AH 2,59
Snacks/ hapjes
tarwebiscuits AH 0,75
biscuits, 2 rollen volkoren Coop 1,28
Dranken
sojadrink, 2x Coop 1,76
amandeldrink, vers* AH 1,04
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 38,36
Diversen
supplementen/zelfzorgmedicijnen 5,33
TOTAAL 43,69

3 opmerkingen:

  1. Je lijstje ziet er weer goed uit! Ik ben benieuwd of je nog wat hoort over die aanbieding van de tofu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaf eet jij nooit chips of andere dingen ?
    Ik eet in het weekend graag een chipje of komkommer met heksenkaas
    Ik moet wel toegeven dat mijn darmen daar wel tegen in opstand komen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen chips, want die zijn te vet en te zout voor mij. Wel komkommer.
      Op dit moment dat ik dit schrijf, eet ik een beetje proteïne power mix met amandelen, cashewnoten, pistachenoten, geroosterde zwarte sojabonen en geroosterde edamamebonen. Dit is een zoutloze mix met veel eiwitten.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.