maandag 18 mei 2020

Reacties op (klachten)mails

Twee weken schreef ik over het gewonnen boek dat maar niet kwam en vorige week over de omgekeerde aanbieding waardoor ik meer dan normaal voor tofu betaalde.
Eind april schreef ik over de Triodosbank die maandelijks geld ging vragen voor een spaarrekening. 

Twee euro per maand voor de spaarrekening

Die spaarrekening was een slapende rekening die niet actief meer was. Ik zou voortaan 2 euro per maand moeten betalen voor een rekening die ik niet gebruikte. Ik heb gemaild om de rekening op te heffen en kreeg als antwoord dat ik een opzeggingsformulier moest insturen. Dat heb ik gedaan en op 14 mei ontving ik een mailtje dat mijn rekening was opgeheven. Daarna ontving ik op zaterdag 16 mei post van de bank, die was gedateerd op 14 mei. Ik moest voor de opgeheven rekening nog mijn tegenrekening doorgeven, want er was geen tegenrekening bekend.
Of ik voor die rekening waar al jaren geen cent meer op staat, maar even een tegenrekening wilde doorgeven. Wat een onzin! Moet ik dat nu echt doen?

Het gewonnen boek dat maar steeds niet kwam

Op 15 april won ik een kookboek in een leuke kennisquiz, maar dat boek viel niet bij mij in de brievenbus. Ik heb over dit boek op maandag 4 mei nogmaals gemaild, maar toen daar op vrijdagavond nog geen reactie op was, heb ik naar de directeur van de ANBO gemaild. Zij antwoordde de eerstvolgende werkdag met excuus en dat zij zou zorgen dat het boek aan mij verzonden werd. Dat is vandaag 1 week geleden en afgelopen zaterdag viel hier een mooi kookboek in de bus! Het is het kookboek van  Yvette van Boven: Home Made Zomer. Het boek ziet er prachtig uit en bevat mooie foto's en andere illustraties.
Ik ben heel blij dat ik actie ondernomen heb!

Te dure tofu door omgekeerde aanbieding

Ik mailde over de tofu en daarop kreeg ik als reactie dat mijn mail zou worden doorgestuurd naar het servicekantoor. Over deze consumentenmisleiding verder nog geen nieuws.

Ik wacht af!

17 opmerkingen:

  1. Dat van die rekening is inderdaad wel onzinnig. Tof dat je wel het kookboek nog hebt gehad! En naar die tofu ben ik heel erg nieuwsgierig. Laat je het weten als je een antwoord hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals verzekeraars een blacklist hebben wordt het misschien ook tijd voor een blacklist voor zeurende incontinente linkschdraaiende wilsopleggende vegane bejaarden met capsones en overgewicht...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, kijk nou! Mijn eerste trol in al die weken dat corona heerst. Ik dacht al dat de trollen bezweken waren aan COVID-19!
      Ze (of hij?) wil dat er een zwarte lijst wordt aangelegd voor mensen zoals ik.

      Verwijderen
    2. Je kunt ook een blacklist, of in goed Nederlands, een zwarte lijst, aanleggen voor zeurende trolls, wiens enige hobby het is om te zeuren en spijkers op laag water te zoeken en daar hun dagtaak van maken.

      Verwijderen
    3. Zo dan vriendelijker kan bijna niet....
      Lees dan niet als t allemaal niet naar je zin is

      Verwijderen
    4. Als je dan trollt doe het dan goed; het is kapsones.
      Iets waar ik Aaf overigens nog nooit op heb kunnen betrappen zolang als ik haar blog volg.

      C@t

      Verwijderen
    5. Eigenlijk moet ik wel om die reactie lachen. Blijkbaar is het iemand die je toch al een tijdje volgt en steeds maar blijft volgen, ook al denkt zij of hij dat je blog niks is. Maar ja, als je iemands blog blijft lezen, moet het toch haast wel interessant zijn... ;)

      Verwijderen
  3. Je hebt gelijk hoor! Ik zou hetzelfde doen als jij! Wie betaalt er nu 2 euro per maand voor een slapende spaarrekening met nul saldo! En dat boek, dat had je gewoon gewonnen! Dat geld van die tofu is de moeite niet waard, maar als je besloten hebt er over te mailen, dan wil je ook een antwoord, dat snap ik!
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige dingen vind ik het niet (meer) de moeite waard om energie in te steken, maar van dat kookboek dat snap ik dan weer wel :-)
    En die bankrekening klinkt wat onzinnig, maar moet er niet altijd een tegenrekening zijn voor een spaarrekening die je niet bij je eigen bank hebt? Ook al is het saldo nul.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk was er destijds een tegenrekening toen ik de spaarrekening bij Triodos opende. Die tegenrekening bij de ING hief ik in het voorjaar van 2011 op toen ik destijds overstapte naar ASN. Omdat er toen al geen saldo op de spaarrekening bij Triodos stond, heb ik nooit het nummer van de nieuwe tegenrekening doorgegeven.

      Ik snap dat je sommige dingen niet de moeite waard vindt om energie in te steken. Door corona en mijn pensionering heb ik tijd zat.

      Verwijderen
    2. ..ik zou dus wel over de tofu reclameren en niet over het kookboek omdat ik nieuwe recepten op het www zoek..
      Maar als je het kookboek wel graag wilt hebben, ga je wel reclameren.

      Verwijderen
    3. Ik heb in mijn leven nog maar zelden wat gewonnen en áls ik dan nu toevallig wel wat win, dan wil ik mijn prijs wel graag ontvangen!

      Verwijderen
  5. Ik zou wel een tegenrekening doorgeven. Het klinkt onzinnig, en is het ook, maar het zit waarschijnlijk nou eenmaal in het systeem van de bank. Medewerkers kunnen waarschijnlijk niet buiten de regeltjes om om fraude te voorkomen. Ik heb jaren een en/of rekening gehad die geheel van mij was. Na jaren slapen wilde ik deze opheffen maar dat mocht alleen met toestemming van de mede-eigenaar. Helaas was die onbereikbaar en bleef de rekening slapen. Onmogelijk om enkelzijdig op te heffen. Jaren later gebeurde er iets met de rekening en heb ik weer contact opgenomen. Toen bleek het wel te kunnen mits ik eerst 20 euro stortte op die rekening. Mocht de andere eigenaar die er ondertussen afhalen dan kon het weer niet. Gelukkig is dat niet gebeurd en was na 20 jaar zeuren eindelijk van die rekening af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verstandige tip! Het zou best kunnen dat het systeem van de bank op hol slaat zonder tegenrekening. Ze hadden er keurig een antwoordformulier en een retourenveloppe bij gedaan. Dus ik ga het formulier ingevuld retourneren!

      Verwijderen
  6. Van je gewonnen boek zou ik ook werk van maken. Je verheugt je erop en ach..inderdaad tijd zat om er een mailtje over te schrijven.
    De rest is al opgelost lees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor slapende rekeningen moeten banken een bepaald saldo op hun eigen balans aanhouden. Of er nu geld opstaat of niet. En een tegenrekening aangeven voor t opheffen is zo gek nog niet. Moet er later om wat voor reden nog iets verrekend worden hebben ze je gegevens..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je het boek toch nog gekregen hebt. Yvette van Boven maakt fijne kookboeken.
    Ik heb een keer bij een tijdschrift een smartwatch gewonnen. Heeft meerdere mailtjes gekost om die te ontvangen. Leverancier zou het rechtstreeks naar mij sturen, maar dat deden ze niet. Gelukkig nam he tijdschrift actie want zij hadden wel een artikel (gratis reclame) over die smartwatch geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.