vrijdag 25 december 2020

Een fijn kerstfeest!

Ik wil al mijn lezers een fijn kerstfeest wensen.
Geniet van het samenzijn met je geliefden of met andere mensen, maar houd je aan de coronaregels!
Dus niet meer dan 3 volwassen bezoekers in huis. Volgend jaar mag je vast wel weer met méér mensen samenkomen, maar nu even niet.
Geniet van het lekkere eten, eenvoudig of wat minder eenvoudig.
Geniet van de warmte en het licht in je huis en bedenk dat dit niet voor iedereen heel vanzelfsprekend is.
Eigenlijk hebben wij het hartstikke goed, er zijn op deze wereld heel veel mensen die het een stuk minder hebben dan wij in het relatief rijke Nederland.

Pas op met open vuur. Zorg altijd voor het veilig branden van kaarsen!

Vandaag eet ik een veganistisch feestmenu klaargemaakt door 2 van mijn (schoon)kinderen en morgen is het in mijn eentje een heerlijke vegetarische hutspot speciaal. Wat is het speciale?
Er zit, naast aardappels, uien en wortelen als extra pastinaak in en gebakken knoflook.

15 opmerkingen:

  1. Ik heb het even nagekeken. Qua koopkracht(pariteit) staat Nederland in 2020 op de 12 plaats in de Wereld. En dan zitten bij de eerste 10 ook nog bestuurlijke regio’s als Macau of kleinere landen als Luxemburg. Wat mij betreft mag dat ‘relatief’ best weg. Wat een enorme welvaart leven wij in.
    Ik wens je hele fijne dagen. En met een groot compliment voor je blog, elke dag lees ik als eerste jouw blog. Zoveel verschillende thema’s, zoveel respons, een fijne leeslijst, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne feestdagen, bedankt voor al je blogjes, ik lees ze elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor jou en je naasten ook een hele fijne kerst.
    Wij eten vanavond macaroni. Niet echt een kerstdiner, maar wel lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne dagen Aaf, geniet van het samenzijn!

    Ik denk dat daklozen en mensen die onder bijstandsniveau moeten leven, ja die zijn er ook, het niet helemaal eens zijn met de welvaart die je noemt, maar dat is weer een ander verhaal.
    De meesten hebben het goed hier en dat is wat je bedoelt neem ik aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Door de hutspot roer ik helemaal op het eind nog wat gekookte doperwten uit de vriezer. Staat kleurrijk/vrolijk en voegt extra eiwitten en vezels toe. Wat ik ook lekker erdoor vind zijn blokjes kaas.
    Fijne Kerstdagen gewenst. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je toch zoveel met je dochters samen kan zijn. Fijne dagen gewenst en keep save

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne dagen gewenst. En inderdaad de meeste mensen hier hebben het goed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij ook fijne dagen. Las vanmorgen dat wij in de toekomst een Miles robotisering maaltijden kunnen laten maken.
    Zo’n apparaat dat minder lang mee gaat dan jouw schoonzonen. Dit apparaat kent heel veel recepten. Pakt alles uit de koelkast en meer. Dat is de toekomst,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens je hele fijne dagen, en een heel goed en vooral gezond 2021.
    Wij wonen in ons land in welvaart, met gezondheidszorg en onderwijs beschikbaar voor iedereen. En ja, ook in zo'n rijk land zijn er mensen die aan de zijlijn staan, maar die zijlijn is in Nederland toch nog altijd een stuk beter dan in vele andere landen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne kerst Aaf! Dat je in 2021 maar snel een tweede nieuwe heup mag krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele fijne dagen en lekker dat er voor je gekookt wordt. Laat het je smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De eerste dag is al bijna voorbij .
    Maar alsnog fijne Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.