zaterdag 24 juli 2021

Mijn boodschappen in de afgelopen week

In week 28 kocht ik vrijwel niets, in de afgelopen week een stuk méér!
Dat is natuurlijk ook onvermijdelijk. Ik kan niet altijd op een houtje bijten.

17-24 juli '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
aardbeien, 400 gr @* AH 1,81
nectarines, 750 gr* Coop 1,87
30+ kaas, 3 pakjes à 190 gram* AH 4,50
rode paprika, 2 stuks* AH 1,00
2 rode pepers* AH 0,59
flinke bloemkool* Coop 1,39
2 grote blikjes tomatenpuree Coop 0,98
trostomaten, ca 1200 gr* AH 1,99
veldsla* AH 0,85
radijs* AH 0,47
gerookte makreelfilet* AH 2,87
sojayoghurt, 3x 750 ml* AH 4,00
Snacks/ hapjes    
kleintje blauwe kaas @ AH 0,65
Dranken    
oploskoffie, 2x 200 gr* AH 3,21
snelfilter koffie, 2x 250 gr* Coop 2,89
4 sojamelk* Coop 2,64
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     31,71
Diversen   0,00
TOTAAL   31,71

Wat maakte de uitgaven deze week tamelijk hoog?
Kaas, (oplos)koffie, soja toetjes en vis. Dat bedrag lijkt hoger dan dat het eigenlijk is, want die koffie is nog lang niet, op en yoghurt en de 30+ kaas ook niet. Dus feitelijk kocht ik vooral om de voorraad aan te vullen. 
Overigens is mijn weekbudget 35 euro en daar ben ik onder gebleven!

3 opmerkingen:

  1. Ik geloof dat je je rot zou schrikken als ik zeg dat ik als alleenstaande net voor zo’n €100 aan boodschappen heb gehaald.
    Maar ik ging naar Duitsland voor de lactose vrije producten. Daar heb ik dus nu genoeg van voor een hele maand. En als ik daar ben doe ik meteen andere boodschappen die daar veel goedkoper of beter zijn zoals biologische producten en zaken als wasmiddel en alcohol. De alcohol is een verjaardagscadeau voor mijn broer.
    Door de noemer genomen ben ik redelijk normaal uitgekomen. Wel iets duurder als een gewoon eenpersoonshuishouden maar ja lactose vrije producten zijn nu eenmaal duurder als gewoon. En waarom naar Duitsland. Simpel, de keuze is er veel groter én er staat bij producten duidelijk aangegeven of er lactose of gluten in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik vragen Aaf, eet jij helemaal geen brood? Ik probeer minder koolhydraten te eten, maar vind mijn boterham tussen de middag, en 's morgens moeilijk te vervangen (Ik kan ook niet heel goed tegen zuivel / melk etc....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet knäckebröd, koolhydraatarme ontbijtcrackers en soms havermout.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.