dinsdag 14 juni 2022

Komt corona nu al weer terug?

Als ik de kranten lees, dan neemt het aantal coronabesmettingen al weer toe!  Er is meer corona gevonden in rioolwater en ook zijn er weer meer positieve tests.
Nieuwe varianten en wie weet ook weer heftiger verschijnselen.

Tot nog toe wilde ik tot september wachten met mijn 2e booster, maar ik overweeg mijn plannen aan te passen en me toch maar wat eerder te melden bij een priklocatie. Het is op 30 juni een half jaar geleden dat ik mijn 1e booster kreeg. Die eerste booster is nu waarschijnlijk vrijwel uitgewerkt en als er weer een nieuwe golf aan zit te komen, dan ben ik als oudere met diabetes kwetsbaar.

Hoewel ik ook wel twijfels heb over die kwetsbaarheid van mij. Ik ben de enige in mijn omgeving die geen corona gekregen heeft. Ik ben tot nu toe 0 x ziek geweest. Dat kan toeval zijn, maar misschien heb ik een goede natuurlijke afweer tegen dit virus. Ik lees wel in de kranten dat een natuurlijke afweer tegen een aantal varianten nog niets zegt over afweer tegen nieuwe varianten. Daar kan die afweer wel helemaal niet op van toepassing zijn.
Ik ga er voorlopig van uit dat ik louter door toeval nog niet ziek geworden ben en neem geen risico.

Priklocatie, ik kom er aan!

13 opmerkingen:

  1. Even heel wat anders: ik las net iets over het boek ‘Al mijn moeders’ van Anita Terpstra en ik moest aan jou denken. Misschien ken je het al of is het interessant voor jou. Het gaat over een familiegeschiedenis in een fries dorp. Yolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Al mijn moeders" ken ik niet, wel 'Een huis vol' van dezelfde schrijfster.

      Verwijderen
  2. Je kunt ook op twee paarden wedden en goed voor je gezondheid/immuunsysteem zorgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Dat doe ik ook en Ik weet zeker dat Aaf gezond leeft (eerste paard) en de 2E booster neemt (2E paard)
      Thea

      Verwijderen
  3. Tijd om je tweede booster te gaan halen, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie zegt dat het vaccin dan wel werkt tegen de nieuwe variant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je weet nooit zeker dat het vaccin werkt tegen een onbekende nieuwe variant, maar dat is geen reden om mij niet opnieuw te laten prikken. Grote kans dat het wel werkt!

      Verwijderen
    2. Tja....... Dat is het lastige. Ik begon er helemaal niet aan

      Verwijderen
    3. Als je er helemaal niet aan begint, loop je beduidend meer kans om ernstig ziek te worden. Als je verstandig bent haal je wel herhalingsprikken.

      Verwijderen
  5. We zijn 75 en 72 en hebben ze alle vier al genomen. We halen ook de gewone griepprik en zijn al jaren niet ziek geweest, zelfs niet verkouden. We hebben ook bewust niet heel veel contacten en zijn nooit in mensenmenigten, ook omdat we daar niet van houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben de 2E booster in Australië gehad, 2 weken voor we terugkwamen naar Nederland. Daar kon iedereen (inwoner of niet) zich gratis laten testen en vaccineren.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doen Aaf !!!! Ik ben 2 jaar ongelooflijk voorzichtig geweest (longpatient) en kreeg toch afgelopen mei Covid. Gelukkig alle 4 de vaccinaties gehad en. Niet erg ziek geweest maar nog steeds moe en niet fit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoorde ook dat het aantal besmettingen weer toeneemt. Het is wonderlijk hoe dat nu amper meer stof lijkt op te doen waaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.