woensdag 15 juni 2022

Vaak naar leuke films!

Ik heb nu 14 dagen een abonnement voor de gereduceerde (aanbiedings-)prijs van €11,25 per maand. En gisteren ging ik naar mijn 7e film!
Nu ik zo veel films gezien heb, is de keuze een stuk kleiner geworden. De bioscoop vernieuwt natuurlijk niet wekelijks haar volledige aanbod.
Naar welke films wilde ik ook al weer?

  • Downton Abbey: a new era. Dit was een van de eerste films die ik in juni gezien heb. Er leuk, als je er van houdt. Ik heb ook van de eerste film en van de tv serie genoten. Dus ik ben een liefhebber en eigenlijk vond ik deze beter dan de eerste film.
  • House of Gucci - een mooie film over de relatie van een Gucci erfgenaam Maurizio en zijn vrouw en het stuklopen van deze relatie. De rol van zijn echtgenote wordt gespeeld door Lady Gaga. Ik vond het heel leuk om haar te zien acteren. Het verhaal is zo nu en dan een beetje vaag en soms verwarrend, maar toch vond ik de film best de moeite waard.
  • The Duke - een mooi drama spelend in begin jaren 60. Ik vond vooral de interieurs en ook de buitenscènes schitterend. Ook actrice Helen Mirren leverde puik acteerwerk af.
  • Supernova - nog niet gezien, komt vanaf 21 juni als 50+ film.
  • Operation Mincemeat - ook nog niet gezien, verschijnt op 5 juli
  • El Buen Patrón - die draait maar 1 avond, namelijk morgenavond en dat komt me niet uit.
  • Falling for Figaro - een bijzondere film over vrouw met een carrière switch, van zakelijk naar operazangeres. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand werkelijk op die manier een overstap maakt naar een totaal ander beroep, maar beeld en geluid maakte veel goed.

Tot zover de plannen die ik een kleine twee weken geleden had, maar ik ben naar méér films geweest.

  • Topgun - Maverick. Ik dacht ik doe eens gek en ga na een film over een gevechtspiloot. En het viel absoluut niet tegen. Het was zelfs best leuk!
  • Verder zag ik Everything, Everywhere All at once - die viel me wat tegen. Ik had er meer van verwacht. Ik las een recensie over dat het een artistiek meesterwerk zou zijn. Misschien was die artisticiteit een beetje te hoog gegrepen voor mij?

  • Marokkaanse Bruiloft - een beetje voorspelbaar, maar wel leuk met al die Marokkaanse jurken en overdadige feestvreugde.


Nieuwe filmwensen:

  • Lightyear
  • To Olivia
  • Elvis
  • The Northman

2 opmerkingen:

  1. Lekker goedkope films zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaring is dat het uiterst rustig is in de bioscoop. Zeker overdag, de bezoekers zijn op 1 hand te tellen, soms zit ik helemaal alleen in een zaal. Hihi, heel coronaproof.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.