zaterdag 9 juli 2022

Mijn boodschappen in de afgelopen week

In de afgelopen week werd bekend dat levensmiddelen in de afgelopen maand in vergelijking met juni 2021 wel 11 % duurder zijn geworden. Dat is nogal wat, vind ik!
De verhogingen komen door hoger arbeidsloon, hogere vervoerskosten en hogere energiekosten voor kassen en fabrieken.
Voor mijn boodschappen bleef ik in de afgelopen week nog net onder mijn budget van 40 euro.
Dit kocht ik in de afgelopen week:

2-9 juli 22

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
750 gram diepvries bosvruchten Plus 3,69
3 grapefruits Lidl 1,99
halvarine AH 0,95
eieren, 6 stuks @ * AH 1,40
hard (schnitt)broodje AH 0,25
surimisticks AH 0,99
gerookte zalm, 200 gr.* Plus 3,99
makreelfilet, 250 gr* AH 2,61
nootjes/pinda/pittenmix Plus 1,29
(haver)kookroom AH 0,99
bospeen Lidl 1,39
360 gr. broccoli* AH 0,57
ijsbergsla, krop* AH 0,59
2 courgettes* AH 1,00
gedroogde witte bonen 900 gram BB AH 1,01
biologische yoghurt* Plus 0,89
Snacks/ hapjes    
roquefort BB AH 2,41
cup a soup, 2 pakjes* AH 1,54
2 zakjes katjang pedis BB AH 1,99
Dranken    
sojamelk, 3 pakken AH 2,85
sojamelk, 2 pakken Plus 1,90
2 flessen multivruchten limonadesiroop* Plus 2,49
oploskoffie, roodmerk, 200 gr Plus 2,75
TOTAAL   39,53



7 opmerkingen:

  1. Valt een verjaardag of feestje ook binnen het budget van €40?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aaf, wat ga je met die gedroogde witte bonen doen?
    Kikkererwten doe ik in de couscous, van linzen maak ik soep, maar witte bonen?
    Geef ons eens een ideetje als je wil, ik ben benieuwd! Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Minestrone soep is erg lekker, of anders witte bonen soep ipv bruine bonen soep. Blote kindertjes in het gras (stamppot witte bonen met snijbonen). Of heel erg Brits: Witte bonen in tomatensaus met gebakken eieren en worstjes. Bonen kun je ook gebruiken als blinde vulling bij een taartbodem bakken. Kortom lekkere ideeën genoeg! :-)

      Verwijderen
    2. Witte bonen zijn een goede vervanger voor pasta in allerlei Italiaanse gerechten.

      Verwijderen
    3. Ik gebruik witte bonen in de soep en ook in stoofschotels. Ik vind witte bonen lekkerder dan bruine bonen. Bruine bonen zien er door de kleur in gerechten naar mijn mening ook vaak niet heel aantrekkelijk uit.
      (Witte) bonen zijn een goede bron van eiwitten, vezels en koolhydraten.

      Verwijderen
  3. Witte bonen, gewoon even op het net zoeken en je vindt ontzettend veel recepten uit binnen- en buitenland! Hummus van witte bonen ipv kikkererwten is er eentje die ik graag maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak ook wel eens witte bonen in tomatensaus maar dan net iets pittiger waardoor het meer op Chilicon carne lijkt. Maar vaker nog gebruik ik witte bonen als pizzabodem. Google even op mijmeringen van Annemiek. Omdat ik niet tegen de eiwitten in tarwe kan is dit een leuk alternatief voor een speltdeeg en bovendien glutenvrij.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.