zaterdag 1 oktober 2022

Al wéér minder uitgegeven dan mijn boodschappenbudget

 Dat ik minder uitgaf, heeft een duidelijke reden: ik ben mijn ingevroren maaltijden aan het wegwerken, want ik wil mijn vriezer moet hoognodig ontdooid worden. Het handig om ruimte te hebben in je vriezer als je met ontdooien aan de slag gaat. De inhoud van de vriezer kan dan in twee van de drie lades weggezet worden. Uitgebreid bedekt met een laag kranten en een dekbed en kussens. Een soort grote hooikist maak ik altijd voor het bewaren van mijn ingevroren levensmiddelen tijdens het ontdooien.

Uitleg bij onderstaand lijstje. GTA= geld terug actie. Ik kon de prijs van 2 eiwitverrijkte bekers yoghurt weer terug krijgen. Dat geld (€3,38) heb ik al binnen.
De pakken  tomatenblokjes zijn eigenlijk een vergissing. Toen ik ze in huis had, kwam ik er achter dat het bedrijf (Heinz) blijkbaar aan krimpflatie doet, ook wel shrinkflation genoemd. De pakjes hebben bij de huismerken een inhoud van 500 gram, en blikjes 400 gram, maar Heinz doet 390 gram in een pakje.
Je hebt verschillende soorten krimpflatie: kleinere, lichtere pakjes met minder inhoud en goedkopere ingrediënten toepassen, bijvoorbeeld minder hazelnoten en meer suiker en vet in de hazelnootchocoladepasta.
Over krimpflatie ga ik in de komende week nog een stukje schrijven.

24 sept - 1 okt 22

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
1,5 kg appels* AH 2,29
mango * Plus 0,99
rode bessen, 300 gram @ Plus 2,00
pitabroodjes @ AH 0,50
1/2 volkoren brood AH 0,79
2x zuivelspread AH 1,58
extra belegen kaas* Plus 1,99
6 eieren AH 1,39
curry saus @ AH 0,50
bloemkool* AH 1,59
courgette BB AH 0,79
pompoen* Plus 1,49
gele zoete tomaatjes @ Plus 1,25
tomatenblokjes kruiden* Plus 1,99
2 pakjes vega hamburger* AH 2,38
2 pakjes vega falafelburger* AH 3,58
2x 450 gr yoghurt GTA Plus 0,00
soja yoghurt AH 1,29
Snacks/ hapjes    
ei-slaatje AH 0,99
2x vegan saucijzenbroodje AH 1,29
pinda's  AH 0,99
Dranken    
oploskoffie, pot 200 gr.  AH 2,75
sojamelk, 4 liter AH 3,80
TOTAAL   36,21

9 opmerkingen:

  1. Komende week ga ik de vega kipstukjes proberen. Bij de lidl spaar je met je uitgaven elke maand voor produkten of korting. Deze week 24 ponds pakken koffie gehaald, dat telt lekker aan en ik kreeg de kipstukjes en een bakje hummus cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook wel meedoen aan zo'n Geld Terug Actie! Hoe gaat dat in zijn werk, hoe vind ik dat?
    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Geld Terug Acties zijn bij Scoupy: https://scoupy.com/nl/
      Je moet dan je kassabon uploaden als bewijs dat je een bepaald product gekocht hebt. Zelden zijn producten helemaal gratis, vaak krijg je een deel van de betaalde prijs terug.
      Producten waar je korting voor krijgt: veel snoep, chocolade etc. frisdrank, zuivel, diervoeding en zaken als toiletpapier en incontinentie-inlegkruisjes. Ik maak vrij vaak gebruik van aanbod op de laatste 3.
      Je kan altijd maar 1 keer gebruik maken van zo'n actie.

      Verwijderen
    2. Aanvulling: lang niet altijd is het product van de GTA aanwezig in de supermarkt. In "mijn" relatief kleine AH zitten de vleesvervangers van de GTA actie vaak niet in het assortiment.

      Verwijderen
  3. De pakjes tomatenblokjes zijn natuurlijk niet een vergissing, dat noemen we een leermomentje...die koop je vast niet nog een keer, dus van deze situatie heb je een hoop geleerd, daarmee was het toch nog nuttig ;)

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een belerende toon.

      Verwijderen
    2. Ik lees de rreactie van Lily juist als dat Aaf niet te streng voor zichzelf moet zijn, grappig hoe verschillend we dat interpreteren. Groet, G

      Verwijderen
  4. Hoi Aaf, zelf deed ik altijd ALLES in een grijze vuilniszak en verpak deze dan in een dekbed. Er is dan genoeg tijd om je vriezer te ontdooien is mijn ervaring. Tegenwoordig hebben we een vrieskast van Liebherr en die regelt het zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb even gerekend en jij bent met je gekochte groenten en fruit niet duur uit. Vergeleken met mijn moestuin. Afgelopen jaar 500 aan bemesting, potgrond en zaden. Plus de huur van kas en grond. Ik krijg het frezen gratis.
    Maar ik zit in een natuurgebied en geniet erg van het uitzicht, de contacten. De praatjes. Maar ook de stilte. Ik zweette wat af toen ik bij 28 graden voor het eerst zelf de aardappelen rooide, ik krijg advies in zaden kweken en goedkopere, in bulk gekochte kippenkorrels mest, kali en kalk. Dit jaar had ik veel tomaten. Ik ben gestopt met noteren toen ik de 50 kilo aan tikte.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.