vrijdag 30 september 2022

Betaling lukt niet!

Als je mijn blogje Te laat opgezegd gelezen hebt, dan weet je dat mijn bioscoopabonnement nog een maand langer duurt. En daarvoor moet ik de volle prijs betalen, in tegenstelling tot de 4 eerste maanden, waarin ik een abonnement had tegen een gereduceerde prijs.
OK, het was een beetje dom om te laat op te zeggen, maar ik ga nog een maand genieten van diverse films.

Alleen  ....... dat betalen lukte tot mijn verbazing niet.

Ik ontving op 24 september een mailtje met de volgende tekst: "Hierbij ontvang je de maandelijkse factuur van je Pathé Unlimited abonnement. Het bedrag van € 20,70 zal automatisch van je bankrekening worden afgeschreven. Het incassomoment vindt plaats rond de 20e van de maand."
Er stond meer dan voldoende geld op mijn rekening, maar er werd wonderlijk genoeg geen incassobedrag afgeschreven.

Als ik een ticket wilde bestellen, dan kreeg ik de volgende tekst voor mijn neus: "Je hebt een openstaande factuur van € 20,70 die je hebt ontvangen op 24-09-2022. We vragen je vriendelijk deze factuur zo snel mogelijk te voldoen." Maar als ik dan vervolgens klik op KLIK OM TE BETALEN, dan lukt dat niet. Er staat de tekst: " Deze factuur heeft momenteel één of meer lopende betalingen. Wacht tot de lopende betalingen zijn afgerond..."

Ik heb afgelopen woensdagavond de klantenservice via de website bericht gestuurd over mijn niet gelukte betaling en verder afgewacht.

Ik keek vanaf 26 september dagelijks op de app van mijn bank, om te kijken of er een incasso klaar stond om verwerkt te worden. Op maandag 26 september niet, op dinsdag 27 september niet, op woensdag 28 september niet, en op donderdagochtend 29 september niet, tenminste niet vroeg in de ochtend.
Pas rond 10 uur 's ochtends stond er een incasso in mijn app.
Op 30 september zal de incasso plaatsvinden. Zou dat komen door mijn bericht naar de klantenservice op woensdagavond?

Hoe dan ook, toch gek dat ze op 24 september een bericht sturen over een incassomoment rond de 20e van de maand en dat ze dat incassomoment dan pas op de 30e doen! 

Zou niet betalen een probleem zijn?
Jazeker, ik denk het wel, want als ik niet voor 1 oktober betaalde, dan werd volgens de mail mijn abonnement geblokkeerd en kon ik niet meer naar films!
En doordat ik te laat had opgezegd, kwam ik niet meer onder de betaling van die €20,70 uit. De betalingsverplichting bleef bestaan.
Als die blokkade buiten mijn schuld gebeurde, dan was het een heel gedoe geweest om die blokkade weer ongedaan te maken en mijn abonnement te activeren door te bewijzen dat ik geen schuld had aan het niet betalen van de factuur.

4 opmerkingen:

  1. Waar basseer je op dat dat een heel gedoe zou worden? Pathe is zeer klantvriendelijk is mijn ervaring. Wij hadden eenzelfde abonnement als jij en van 1 van ons gezin, werkte de pas niet. We kregen vrijkaarten totdat haar pas het deed. Zonder gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, zo frustrerend en tijdrovend dat gedoe! Misschien is Pathé wel klantvriendelijk, en lossen ze het op - maar ik besteedde afgelopen werkweek weer heel veel werkuren aan niet lopende processen, en het einde is nog niet in zicht....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je de 24e van de maand een bericht krijgt dat ze rond de 20e incasseren dan wordt dat toch moeilijk in de zelfde maand :-) . In het systeem zal wel voorzien zijn dat ze in dit soort gevallen dan de 30e van de maand incasseren.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.