zaterdag 8 oktober 2022

Mijn boodschappen in de afgelopen week

Al weer beneden mijn budget, ondanks aankoop van enkele wat luxere dingen.
Wat vind ik luxe?
Pistolets, baguette, studentenhaver, olijven, tonijnsalade en chocolade.
De pistolets at ik bij de verschillende soepen die ik in de afgelopen week maakte: linzensoep en soep met gele spliterwten. Over die laatste soep zal ik binnenkort een blogje schrijven met het recept.

Hoe het kan dat ik toch ruim onder mijn budget van 40 euro per week bleef? Dat is door de afgeprijsde producten en het feit dat ik veel gebruik maakte van aanbiedingen en doordat ik vaak de goedkopere keuzes maak.
Je kunt surimi kopen voor €2,29 per 150 gram = €15,27 per kilo. Ik koop 250 gram voor €0,99 = €3,96 per kilo. Ik kocht twee goedkope pakjes. Het ene pakje surimi kocht ik aan het begin van de week, het andere gisteren en dat ligt nog in mijn koelkast.  Een ander voorbeeld zijn de volkoren pistoletjes. Die harde broodjes kun je ook kopen in de luxe desem bruine variant en dan kosten ze €0,95 per stuk.
Verder heb je 200 grams verpakkingen van 20+ smeerkaas voor €0,99, maar ook een A-merk met 150 gram voor €1,99. Zijn de duurdere producten lekkerder? Ik weet het niet, ik vind de producten die ik koop lekker genoeg!

1 - 8 okt  '22

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
peer, 279 gr.* AH 0,42
druiven, 860 gram* Plus 1,70
890 gram Elstar appels* Jumbo 0,89
mini krentenbollen, 9 stuks @ Plus 0,80
2x volkoren pistolet AH 0,70
baguette meerzaden Lidl 0,85
hummus AH 1,29
kaas* AH 2,77
smeerkaas, 200 gr 20+ Jumbo 0,99
pindakaas, 340 gram BB AH 1,75
4 eieren Jumbo 1,53
rozijnen ontbijtkoek @ Plus 1,29
2 blikken haring in tomatensaus Lidl 2,20
surimisticks AH 0,99
surimisticks Jumbo 0,99
trostomaten, 400 gr* AH 0,79
spruiten, 500 gram * AH 0,69
1 bol verse knoflook* Lidl 0,59
3 preien, 775 gram* Lidl 1,00
koolrabi, 440 gram* Lidl 0,89
stukje verse gember Jumbo 0,52
studentenhaver * Lidl 1,29
mayolijn AH 1,59
Snacks/ hapjes    
chocolade AH 1,18
vegan tonijnsalade @ Jumbo 0,50
olijven, vers * AH 1,80
Dranken    
4 liter sojamelk AH 3,80
TOTAAL   33,80

3 opmerkingen:

  1. Ik baal wel als ik boodschappen moet doen. Door mijn lactose intolerantie zit ik toch vaak aan de duurdere producten vast omdat deze vaker betere (vervangende) ingrediënten gebruiken en niet overal melkpoeder in verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij kopen om die reden vaak basics en maken veel zelf. Want inderdaad alles wat bewerkt is moet kennelijk melkpoeder in…

      Maar goedkope olijven, passata, meel, rozijnen enz zijn altijd lactosevrij.

      Verwijderen
    2. Klopt helemaal, maar ik bedoelde dus brood, kwark en andere melkproducten. Maar ook chocolade en snacks zoals kroketten bevatten vaak extra melkpoeder. En dat zijn toch echt normale producten die ik niet zelf kan/ wil maken.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.