zaterdag 24 juni 2023

Mijn weekboodschappen: weinig uitgegeven deze week

Ik kon voordelig deze week. Ik moet er wel bij vermelden dat ik op 2 avonden niet thuis warm at, maar bij een dochter.
Wat valt er verder over te schrijven? Ik kocht 2 verspilmijnniet zakjes met voordelige groenten en fruit.
Daarvan is zijn de mango + 1 banaan direct dezelfde dag nog opgegeten. Ik heb geprobeerd of mijn kleinkinderen mango lusten, maar 3 vonden het echt niet lekker, alleen oudste kleindochter heeft er een beetje van geprobeerd. Jongste kleinzoon wilde er alleen met een vorkje in pikken, maar eten deed hij er niet van.
Toen hadden mijn dochter en ik bijna ieder een halve mango! Heerlijk!

17 - 24 juni 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
wilde perziken, 1150 gram  (9 stuks) * Lidl 1,99
meerzadenbaguette*  Lidl 0,59
1 groot stokbrood, 400 gr, met desem* Plus 1,00
cottage cheese, 200 gr.
Plus  0,89
146 gram gerookte haringfilet* AH 1,46
370 gram oude geitenkaas BB @ AH 5,10
2 zakken verspilmijniet (VMN) met onderstaande inhoud AH 2,00
 4 bananen in totaal 525 gram, VMN AH 0,00
1 mango, VMN AH 0,00
1 sinaasappel, VMN AH 0,00
1 rode paprika, VMN AH 0,00
1 aubergine, VMN AH 0,00
1 grote krop botersla, VMN AH 0,00
artisjokharten op olie, potje @ Lidl 1,74
1 rode paprika* AH 0,69
bospeen, 1183 gram* AH 1,39
vegan schnitzel, 2 pakjes* Lidl 3,04
vega gehaktballetjes, 2 pakjes* Lidl 2,58
zonnebloemolie Plus 2,49
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken    
3 pakken sojamelk AH 2,67
TOTAAL   27,63

3 opmerkingen:

  1. Mango krijg ik wel eens in een Too Good To Go box maar koop het eigenlijk nooit zelf. Ik vind ze moeilijk eten er blijft zoveel aan de pit zitten en dat vind ik dan weer zonde. en afknabbelen met voortanden kan ik niet, dat zijn kronen en ben ik voorzichtig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schil de mango. Snijd 2 grote plakken vlak naast de pit af. Vervolgens snijd ik nog zoveel mogelijk rondom de pit weg. Gooi de pit weg en snijd alles in kleine stukjes. Voor 3 man een heerlijk toetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook altijd leuk om uit een mangopit (maar ook uit avocado pitten) zelf een plant op te kweken. Altijd weer een sport om te zien of lukt! Groetjes Gabrielle

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.