zaterdag 2 september 2023

Mijn uitgaven voor boodschappen bleven mooi onder mijn budgetbedrag!

Voor mijn eenpersoonshuishouden hanteer ik een budget van maximaal 40 euro per week voor uitgaven voor voeding en drinken. Het is niet zo dat ik niet meer mag uitgeven dan 40 euro, het bedrag is een richtlijn. Als er leuke houdbare 2=1 aanbiedingen zijn, dan geef ik meer uit. Daar heb ik dan later weer profijt van!
Dat ik minder heb uitgegeven dan mijn budget, heeft er ook mee te maken dat ik pas op zondag tegen de avond thuis kwam van mijn vakantie in Drenthe. Toen heb ik een paar boterhammen gegeten en geen warm eten meer gekookt. Ik had 's middags een uitgebreide warme lunch genoten en ik vond dat ik het zelf koken wel kon overslaan.

Mijn appelboom is nu leeg. Ik heb nog ongeveer 3 kg eigen appels in de groentelade in mijn koelkast liggen. Die maak ik de komende maand op.

26 aug  - 2 sept 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
appels van eigen boom tuin 0,00
knäckebröd volkoren 375 gram Lidl 1,39
half volkoren brood @ AH 0,51
2x 200 gr cottage cheese, bio @ Lidl 1,66
oude kaas, 358 gr * AH 4,43
bosbessenjam Lidl 1,69
plat brood met brie @, (een soort focaccia) Lidl 1,39
500 gr halve krieltjes met rozemarijn Lidl 0,69
2 komkommers Lidl 1,38
pastinaken, bio* Lidl 1,12
sperziebonen, 500 gram* Lidl 0,79
oranje bio pompoen* Lidl 1,34
bio trostomaten, 500 gram* Lidl 1,42
2 potjes pesto à 185 gram* AH 3,29
pot mayolijn (vegan)* AH 1,49
vloeibare margarine voor bakken, 750 ml Lidl 2,09
2x2 vega hamburger * Lidl 2,68
zalm, 176 gram* AH 3,50
halfvolle yoghurt Lidl 1,25
Snacks/ hapjes    
biscuits, rol, 400 gram AH 0,99
Dranken    0,00
TOTAAL   33,10

2 opmerkingen:

  1. Ah, pompoen, dan weet je dat het weer herfst wordt!
    Ik vind de herfst zo heerlijk: veel fruit van eigen bodem, herfstblaadjes in alle kleuren om te tekenen, ochtendnevel, herfstkabouters, kaarsjes aan, kruidig luchtje buiten, mild zonnetje... mmm.
    Of zoals Annie M.G. zegt:" September is een dame in tweed".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk weer een pan verse pompoensoep maken :)
      Dan ist herfst.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.