woensdag 13 september 2023

Nooit meer bang om te vallen bij opstappen of afstappen!

Ik heb mijn elektrische driewieler fiets nu al weer geruime tijd.  En de titel van dit blog dekt de lading van mijn stukje helemaal!

In de jaren dat ik nog op mijn tweewieler fietste, fietste ik wiebelig, ik kon niet in een rechte lijn fietsen, ook niet als ik een behoorlijke snelheid maakte, ik slingerde altijd.

Op- en afstappen veroorzaakte al jaren een enorme stress.
Mijn balans was in feite te slecht om veilig af- en op te stappen. Daardoor viel ik zeker 3 keer. Een keer voor huis, een keer bij de Albert Heijn en een keer toen ik onderweg van de stad naar huis was. Volgens mij wel vaker, maar dat heb ik weggedrukt, ik wilde het vergeten, want ik wilde blijven fietsen. Ik probeerde afstappen en vervolgens opstappen zo veel mogelijk te voorkomen door stille routes te kiezen. En geloof me, als je naar de stad fietst zijn er veel kruispunten met of zonder stoplichten waar je moet wachten en vervolgens weer opstappen. Iedere valpartij liep goed af, maar als oudere heb je grote kans dat het op een zeker moment flink fout gaat en dat doet wat met je mobiliteit! In september werd mijn balans op mijn linker been zo slecht, dat het opstappen niet meer ging.

En nu heb ik dus sinds eind mei een driewieler. Ik bestelde hem na een proefrit half april en zo'n 6 weken later kreeg ik hem geleverd. Het is werkelijk heerlijk dat ik niet meer hoef af te stappen. Ik kan bij een kruising of een verkeerslicht gewoon blijven zitten! Geen gedoe meer met op gang komen, ik druk op een knopje en ik rol weg!
Dat scheelt enorm veel stress!

Alleen bruggen waarbij je trappen op moet zijn voor mij niet meer haalbaar. Zoals onderstaande brug.


7 opmerkingen:

  1. wAT fijn zeg. dat je weer veilig kunt fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn he,zo'n fiets. Een vriend was er ook zo blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om weer te kunnen fietsen. Veilig voor jou en andere weggebruikers.
    En je hebt jezelf vertrouwen weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het is heerlijk fietsen op een driewieler. Ik ben ook erg blij met mijn nieuwe, wel tweede hands maar er was slechts 56 km mee gereden door de vorige eigenaar.
    En je ziet ze steeds meer, toen ik 5 jaar geleden de eerste kocht was ik nog een bezienswaardigheid in het dorp en werd ik echt nagekeken. Op fietspas langs de provinciale weg rijden vaak groepen jongeren en daar werd ik ook wel eens nageroepen dat het idioot uitzag.
    'Nu fietsen er al meerde in de buurt rond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fietsen is zo leuk, fijn dat jij het nu ook weer prettig vindt! Ik fiets sinds een paar jaar op een e-bike. Voor mijn man was een e-bike noodzakelijk ivm reumatische artrose. Omdat ik ook al ruim 70 was hen ik ook eentje gekocht. Nu fietsen we samen weer routes van zo’n 30 tot 50 km. Binnenkort starten we met het Pieterpad op de fiets. Gelopen heb ik het Pieterpad al, jaar of 6,7 geleden.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moet dat fijn zijn! Je hebt alle vrijheid op de fiets, zit niet aan tijden van het openbaar vervoer vast, je kan op meer plekken komen en nu ook nog zonder gevaar voor lijf en ledenmaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sinds oktober 2022 heb ik ook een elektrische driewieler maar ik heb nog steeds veel moeite met de kuilen in de weg en dat de weg zo bol loopt. Hierdoor moet ik telkens bijsturen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.