zondag 12 november 2023

Mijn stroom- en gasverbruik in de afgelopen week

In de afgelopen week verbruikte ik relatief veel stroom en ook meer gas.

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 45?
GAS
6,9 m³
In week 44 verbruikte ik 3,9 m³ gas.
Het hogere verbruik in de afgelopen week kwam voornamelijk doordat mijn oudste kleinkinderen kwamen logeren en daarnaast kreeg ik ook 2x bezoek. Dan zet ik de thermostaat toch op 19’ en niet op 17’, ik kan tenslotte niet iedereen onder een dekentje of op een stoeldeken zetten ;-)

STROOM
Ik kreeg geleverd: 13 kWh, verbruik eigen stroom van mijn zonnepanelen was in de afgelopen week 4,3 kWh, dat is in totaal 17,3 kWh in week 45.
In week 44 was de stroomlevering 10 kWh en in totaal verbruikte ik toen 14,3 kWh.
Het hogere stroomverbruik in de afgelopen week heeft te maken met het feit dat ik vaker dan normaal de wasmachine heb laten draaien en ik verschillende keren de oven gebruikt heb.

Ik ontving een mailtje van mijn energieleverancier over mijn verbruik in oktober. De boodschap: in vergelijking met de maand september had ik veel meer verbruikt!
Verbruik stroom was 42 kWh en verwacht verbruik was 24-27 kWh. Ook de teruglevering was een stuk lager.
Verbruik gas was 8 m³ en verwacht verbruik was 1-3 m³
Ik moest er hard om lachen!
Blijkbaar wordt zo'n opgave volledig automatisch gegenereerd en wordt helemaal geen rekening gehouden met de seizoensinvloeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.