maandag 29 januari 2024

Lekker verven!

Het was al weer een tijdje geleden dat ik geaquarelleerd had. En dan komt na verloop van tijd de vraag: kan ik het nog wel? Verpruts ik niet mijn mooie boeken, maak ik er geen rommeltje van?

1 van mijn 3 aquarelleerboeken. De anderen zijn "In the jungle" en "In the forest"

Lastig hoor, die onzekerheid, want als ik eenmaal over de drempel ben, vind ik het leuk (het allerbelangrijkst) en mijn verfsels worden heel acceptabel.
Dus waarom die bangigheid?
Geen idee!
Toch heb ik het steeds weer, die onzekerheid.

Maar de afgelopen week ging ik weer aan de slag. Ik verfde een toekan, een huisjesslak en een Picasso doktersvis en ik had er veel plezier in!
Vis in het echt, bekend van de film Finding Dory

Mijn quarel



8 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch? Plezier hebben is het belangrijkste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Je hoeft echt niet onzeker te zijn, hoor.
    Groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele mooie levendige slak. Echt mooi. Wat is het probleem als er eens een blad minder mooi uitkomt? Bij elke hobby mislukt er wel een wat.
    Een hobby kost geld maar je hebt er plezier in en dat is het belangrijkste

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk! Ik doe het weer sinds ik kerstkaarten maakte laatst. Gebruik je aquarelpotloden of verf? Ze lijken met weinig water te zijn gemaakt? Groeten Marij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik vooral aquarelverf en zo hier en daar voor de finishing touch aquarelpotloden.

      Verwijderen
  5. Welke techniek heb je gebruikt voor de witte vlekjes van de slak?
    Het ziet er zó leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die witte stipjes maak ik met witte, dekkende Oostindische inkt. Nadat de aquarelverf goed droog is, gebruik ik die.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.