dinsdag 30 januari 2024

Soms is een technisch probleem heel gemakkelijk op te lossen!

De app van mijn zonnepanelen deed het niet meer. Hij was offline. Ik schreef er afgelopen zondagavond al over.
Hij gaf helemaal niet meer weer hoeveel stroom mijn panelen opwekten.
Maar ik kon via een andere app wel degelijk zien dat ze wat deden, want op SlimmemeterPortal.nl kon ik zien dat er stroom teruggeleverd werd. Dus het lag er niet aan dat er een storing was in de omvormer of zonnepanelen.
Het leek me gistermiddag goed om het eerst simpel aan te pakken, mocht dat geen resultaat geven, dan kon ik altijd verder zien!
In mijn woonkamer ligt naast mijn modem en verbonden met dat modem, een doosje van de zonnepanelen.
ShineLanBox staat er op. Deze box is verbonden met de stroom en mijn modem.
Wat als ik beide stekkers er uit trek? Zowel de stroom als de kabel naar het modem?

doosje dat ik afkoppelde en later weer aansloot

Het zou fijn zijn als de app het na opnieuw aansluiten gewoon weer deed!
Ik liet het doosje 20 minuten op adem komen en vervolgens sloot ik het weer aan.
En?
Tot mijn verrassing deed hij het weer vanaf het moment dat ik de stekkertjes weer aansloot!
Zo simpel kan het soms zijn!

Dashboard zonnepanelen, dat vanaf het opnieuw  aansluiten van het doosje, weer werkt. Ik kan weer zien hoeveel stroom er geproduceerd wordt.

5 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk! Heel soms allen dingen inderdaad ook weleens mee : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. " Kreeg " je die bij de zonnen panelen ? Toch wel leuk. Of is het voor jou meer dan leuk ? Dat je er " bewuster " van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, dit apparaatje was bij de aankoop inbegrepen! Met het apparaatje kan ik de dagelijkse productie van mijn zonnepanelen nauwkeurig volgen. En bijvoorbeeld zien wat er gebeurt als er een laag sneeuw en ijs op de zonnepanelen ligt.

      Verwijderen
    2. Ik zou dat kunnen door een app die in kontakt staat met boven of door een app van de energie leveraar of door boven met een zaklamp voor het ding te gaan liggen . Die houd het zelf ook bij per uur of dag of zo. Maar worden de sommetjes er ook leuker door ? . Vaag reken ik wel mee. Ohh dat ding gebruikt zo veel en die zo veel. Ik wil toch over een jaar blijven terug geven

      Verwijderen

  3. Wij zijn hier ook helemaal ingesteld op ons energieverbruik icm zonnepanelen. Vorig jaar in augustus geplaatst, dus dit is de eerste winter voor ons, ik ben enorm verbaasd over de hoeveelheid stroom ze nog opleveren op een dag zonder zon!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.