donderdag 11 januari 2024

Raadsel rond stilte op blog Mijmeringen opgelost

Op de blog Mijmeringen, van Annemiek van Deursen, was het vanaf 14 december stil. Zeer tegen de gewoonte in, verschenen er geen nieuwe berichten op haar blog.  Normaal gesproken verschijnen er ongeveer twee blogjes per week.
Mijn bericht van gisteren ging daar helemaal niet over, maar toch verscheen de vraag wat er toch aan de hand was met Annemiek, die anders zo trouw schreef op haar blog.
Er zal toch niet iets ernstigs aan de hand zijn?
Gelukkig had een van mijn lezers een verklaring.
Wat bleek?
Annemiek is gevallen en heeft haar heup gebroken.
Daardoor was ze niet in staat te bloggen en posts te plaatsen op haar faceboekpagina.
De laatste berichten zijn dat het goed gaat. Ze is volop aan het revalideren, dus dat is mooi om te lezen.

Een gebroken heup is ernstig letsel, heel ernstig, een soort verwonding die het lichaam heel veel stress geeft. Veel hoogbejaarden overlijden binnen een jaar aan een breuk, lees ook hier. Gelukkig is Annemiek nog niet zo oud. Ik lees op haar blog dat ze geboren is in 1951, ik ben van eind 1952. Ik heb 2 en 3 jaar geleden een nieuwe heup gekregen, aan beide kanten eentje. Ook dat is een ingrijpende operatie en een tamelijk lang revalidatietraject, maar een breuk geeft het lichaam nog veel méér stress dan een geplande operatie, doordat er in het bekken meer kwetsuren kunnen ontstaan, waardoor er meer complicaties kunnen optreden.

Ik wil Annemiek vanaf deze plek een voorspoedig herstel toewensen en veel sterkte!

12 opmerkingen:

  1. Nogmaals dank voor de info en alle goeds aan Annemiek!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja . Heel erg veel sterkte en goede moed gewenst bij het revalideren en herstellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hierbij het aangevulde adres voor het verpleeghuis:

    Mevr. A. van Deursen
    Plataan, afd. 6, kamer 12
    Henri Dunantstraat 3
    6419 PB Heerlen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vroeg me ook al af waarom Annemiek niets meer plaatste. Ik volg haar al erg lang. Dank voor je bericht en voor het adres, ik stuur haar een kaartje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg bedankt voor dit berichtje. Ik was ook al bezorgd voor Annemiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor de berichten. Ik kijk elke morgen eerst op Zuinigaan, en dan op mijmeringen als die er zijn, voorheen ook altijd Vlasje…. Ik hoop dat Annemieke goed herstelt. Ik was al bezorgd. Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig, eindelijk duidelijkheid over Annemiek. Ik keek een paar x per dag op haar super leuke blog en vind het heel naar dat er geen nieuwe berichten waren. Heel veel sterkte Annemiek. En dank aan degene die dit heeft uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor dit bericht, en ook voor het adres! Een revalidatietraject met haar aandoening zal zeker dubbel zo zwaar zijn. Ik wens je veel volharding, wilskracht en energie toe, Annemiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor dit bericht met ook het adres, ik volg Annemiek al heel lang. Ik heb haar een kaartje gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, en ook van mij een bedankje voor Aaf en Petra.
    Ik maakte me net als meerderen van ons zorgen omdat er geen blogjes van Annemiek meer kwamen.
    Gelukkig is er nu duidelijkheid en heel veel sterkte en kracht voor Annemiek
    gewenst!
    En ook van mij is een kaartje voor haar onderweg!

    Groet'n : Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn, dat ik deze blog tegenkwam. Opgelucht! En het kaartje voor Annemiek ligt klaar! Dank dus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat ik via Google deze reactie tegenkwam. We maakten ons al zorgen. Het kaartje voor Annemiek is geschreven. Ik hoop dat ze bedolven wordt. Zoveel gedaan voor haar medemensen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.