zondag 4 februari 2024

Mijn stroom- en gasverbruik in week 5 en de maandcijfers over januari!

 Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 5?

GAS
14 m³
Ter vergelijking: in week 4 verbruikte ik 14,4 m³ gas.
Ongeveer gelijk aan de vorige week dus.

STROOM
Ik kreeg geleverd: 11 kWh, verbruik eigen stroom van mijn zonnepanelen in de afgelopen week  was deze keer weer online afleesbaar.
Mijn zonnepanelen leverden 10,4 kWh en ik leverde 6,19 kWh terug. Voor eigen gebruik: 4,21 kWh.

________________________________________________________


Dan de maandcijfers

Stroom:  in januari verbruikte ik 43 kWh. Geleverd werd er 57 kWh en met mijn zonnepanelen leverde ik 14 kWh terug. Dat maakt het totaal inclusief saldering dus 43 kWh.

Mijn gasverbruik in januari: 85,25 m³

Vorig jaar verbruikte ik in januari aanzienlijk minder:
- stroom in totaal 36 kWh (daar is de teruglevering al bij inbegrepen)
- gas 54,4 m³
Waar ligt dat aan?
Ik was vorig jaar een week van huis en mogelijk was het vorig jaar in januari minder koud?

1 opmerking:

  1. Op mindergas.nl zie ik dat deze januari inderdaad kouder was dan die van vorig jaar. Vorig jaar was het gemiddeld 5 graden Celcius in januari, dit jaar gemiddeld 3 graden Celcius. En dit was dan in mijn deel van het land, wat een ander deel is dan het jouwe. Volgens mij hadden jullie het gemiddeld kouder dan wij hier in het westen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.