zondag 17 maart 2024

Mijn energiegebruik in de afgelopen week

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 11?

GAS 6.9 m³

Ter vergelijking: in week 10 verbruikte ik 9.7 m³ gas.

STROOM
Ik kreeg geleverd: 9 kWh
Mijn zonnepanelen leverden 22,8 kWh en ik leverde 17,44 kWh terug. Voor eigen gebruik van de zonnepanelen: (22,8 - 17,44 =) 5,36 kWh.
Dat brengt het totaal van mijn stroomverbruik in de afgelopen week op 14,36 kWh.
Ik heb iets minder verbruikt dan in de voorgaande week, in week 10 was mijn totale verbruik 16,2.

Zonnepanelen

Het gaat weer goed met mijn zonnepanelen. De 8 paneeltjes produceren al weer veel meer stroom dan rond 21 december. Logisch natuurlijk ook, de zon maakt een veel betere hoek en het is al weer veel langer licht. In de afgelopen week al weer 22,8 kWh opgewekt, zoals ik hierboven al schreef.
In vorige jaren was dat overigens in week 11 meer dan nu.
In 2022 leverden de zonnepanelen in week 11  een enorme hoeveelheid stroom voor de tijd van het jaar: 32,7 kWh.
In week 11 in 2023 was de productie 29,1 kWh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.