zaterdag 13 juli 2024

Weinig uitgegeven: Mijn uitgaven voor eten en drinken in de afgelopen week.

Woord vooraf:
Ik heb in de afgelopen week niet uitsluitend producten gegeten en gedronken van onderstaand lijstje, maar daar kwam andere voeding uit de voorraad bij: bijvoorbeeld Turks brood, aubergines, hoemoes, flammkuchen deeg, zuurkool, brood, halvarine, koffie, noten. Dat alles kocht ik nu niet en haalde ik uit de voorraad. 

Ik gaf weinig uit. Zoals meestal maakte ik goed gebruik van aanbiedingen, maar lage uitgaven werden ook veroorzaakt doordat het hier gistermiddag regende dat het goot en ik geen zin had om op stap te gaan. Ik had eigenlijk nog boodschappen willen halen. Een andere keer beter!

PS: voordat je naar de Plus holt om ook 4 kiwi's voor 88 cent te scoren, het volgende:
Het blijkt een fout te zijn.
Ik ging vandaag nog wat goedkope kiwi's kopen, 8 dit keer, want waarom ook niet, voor de prijs hoefde ik het niet te laten. Ik bleek voor 8 kiwi's ineens €5,62 te moeten betalen. Ik ging vragen bij het personeel. De chef deed alsof ik achterlijk of dement of zo was toen ik zei dat ik op maandag 1 euro per 500 gram had betaald. Dat kon niet, echt niet, want ze waren helemaal niet in de aanbieding, dat had ik absoluut helemaal verkeerd onthouden.

de weegschaalsticker van de kiwi's

  6-13 juli 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
bananen @ AH 1,01
4 kiwi's * Plus 0,88
cottage cheese Lidl 0,89
gerookte haring BB AH 2,82
kaas* AH 5,66
vegan mosterdspread voor op brood* Plus 0,50
600 gr A-merk pindakaas met stukjes pinda* Plus 2,99
bosbessenjam Plus 1,89
crème fraîche Lidl 0,99
rozemarijn gedroogd, potje Lidl 0,66
zout Lidl 0,55
2 rode pepers BB AH 0,72
verse knoflook Lidl 0,59
2 bio courgettes* Lidl 1,18
rode uien, 750 gram Lidl 1,05
trostomaten, 666 gram * Lidl 0,53
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken    
limonadesiroop 0% AH 2,39
2 liter sojamelk AH 1,60
TOTAAL   26,90

3 opmerkingen:

  1. Je hebt een mooi voordeeltje behaald met die 4 kiwi's voor 88 cent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je die sticker van de kiwi's nog aan de chef laten zien? Ik ben wel benieuwd naar zijn reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die sticker zat thuis nog op het herbruikbare groenten-en-fruitzakje. Het was overigens een dame, die chef, niet een hij.
      De reclame stond niet op de site, zag ik vanmiddag, dus waarschijnlijk was het een vergissing in de winkel.

      Verwijderen