woensdag 2 oktober 2024

Komt de schaambuidel weer terug?

Op de website van Temu worden herenslips aangeboden met een zakje voor het accentueren van de geslachtsdelen. Het is een bedrijf dat steeds voorbij komt op Facebook, maar waar ik nog nooit wat gekocht heb en dat ook niet van plan ben te doen. Bang voor levering van de verkeerde maten of veel minder mooi dan voorgesteld op de foto's. Volgens mij is het een Chinees bedrijf waarvan je je moet afvragen wat de kwaliteit is van wat je bestelt. Op Trustpilot komt het bedrijf er maar heel matig van af.

De broekjes met op de sluiting een soort zakje dat je op kunt vullen.
(met een zakdoek of zo?)

De heren onderbroekjes deden mij denken aan de schaambuidel zoals koning Hendrik de 8e en koning/keizer Karel de 5e en tijdgenoten die in de 16e eeuw droegen, machtige mannen. Toen was dat mode. Zo droeg je je kleding. Met niets verhullende kousen er bij. Mooie benen kon je gewoon tonen en waarschijnlijk was de schaambuidel heel handig als je moest plassen 😂

Karel de V in 1532. Vanaf 1506 tot 1555 was hij de landsheer van uiteindelijk alle Nederlandse gewesten, van 1516 tot 1556 als Karel I koning van Spanje en van 1519 tot 1556 als Karel V Rooms-Duits keizer.

De Engelse koning Hendrik de 8e in 1537. Portret in  de Royal Museums Greenwich

Grappig!
Zou die mode nu weer terugkomen?
Eerlijk gezegd verwacht ik het niet, maar je weet het maar nooit, misschien in sommige kringen, maar in ieder geval lijkt het mij onmogelijk dat de 7 huidige Europese koningen, net als koningen in de 16e eeuw rond gaan lopen met een schaambuidel 😜

3 opmerkingen:

  1. Of is het zakje bedoeld om op te vullen tegen incontinentie? 🤪

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Temu is net als Ali en Shein een betrouwbare website qua levering. De kwaliteit kan soms wel als matig worden aangemerkt, maar de spullen die we er al hebben besteld zijn wel prima en varieert van kleding (Shein), tot hondenschoentjes en onderdelen voor apparatuur en sieraden.
    Waarschijnlijk zit het wel comfortabel voor de mannen, geen gezwabber in een te ruime onderbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had nog nooit van het woord schaambuidel gehoord!
    Temu schijnt niet heel betrouwbaar te zijn als het gaat om privacy. Maar ik weet niet of het daarin erger is dan andere Chinese webshops...

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.