donderdag 3 oktober 2024

Levering binnen of na 2 werkdagen

Op vrijdagochtend bestelde ik telefonisch nieuwe medicijnen en op zaterdagavond bestelde ik online 2 badpakken en wat ondergoed. De kleding zou op dinsdag 1 oktober geleverd worden en de medicijnen ook.

Op maandag ontving ik een mailtje dat 1 van de badpakken ongeveer 3 weken later kwam, een nalevering dus en nog geen 12 uren later de melding dat dit badpak helemaal niet meer leverbaar was. Vervolgens kwam er een mailtje dat de levering vertraagd was. De levering werd woensdag, maar op woensdagochtend volgde een mailtje dat het pakketje op donderdag zou komen. Vandaag dus. Ik ben benieuwd! Ik hoef er niet voor thuis te blijven, want ik had gekozen voor levering aan een afhaalpunt, maar goed ook, want met de voortdurende wijzigingen zou mijn weekplanning nogal in de war zijn gestuurd.

Dan de medicijnen. Ik houd er tegenwoordig al rekening mee dat medicijnen later geleverd worden, dus ik had, toen ik belde nog voor 8 dagen medicijnen thuis op voorraad. Op dinsdag ontving ik een mailtje dat er medicijnen voor mij klaar lagen.
Hoera! Dat is mooi, want ik nam aan dat het om de bestelde medicijnen ging. In het mailtje staat nooit om welk medicijn het gaat, dus het kon ook wat anders zijn. Het bleek een nalevering van mijn schildkliermedicijnen en niet de bestelde medicijnen. Die waren vertraagd.
Gisteren ontving ik opnieuw een mailtje dat er medicijnen voor mij klaarlagen. Die heb ik nog niet kunnen ophalen, want ik had het te druk met andere dingen. Er stond wel in de mail: "Wegens een grote storing bij onze groothandel is het mogelijk dat uw bestelling incompleet is.
Het restant zal u dan later van ons ontvangen.
Bedankt voor uw begrip."
Dus mogelijk mag ik nog een keer langskomen om de medicijnen op te halen.

Is het een probleem? Niet echt, maar bij bestelling had ik het wel graag willen weten dat het later kon worden dan afgelopen dinsdag.

6 opmerkingen:

  1. Ook leuk als je een afhaalpunt bij jou in de buurt kiest met ruime openingstijden en op het laatste moment een berichtje krijgt dat het heel ergens anders ligt op een afhaalpunt met openingstijden van 8.00 tot 17.00u en niet in het weekend geopend. Dus maar in overleg eerder weg van mijn werk en 20 minuten fietsen in de stromende regen. Bedankt DHL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met het huidige gedoe met medicatie vind ik 8 dagen best krap. Blijkbaar onze apotheek ook, want ik krijg tegenwoordig al zeker 3 weken voor alles op is bericht dat er nieuw klaar licht. Herhalingen gaan bij ons vanzelf. De apotheek houdt het bij en vraagt het herhaalrecept aan de huisarts. Als er iets verandert dan kan de arts het op een nieuw recept zetten of je meldt het zelf aan de balie. Erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat om een nieuwe bloedverdunner, die ik sinds 29 dagen slik. Daarvoor had ik een ander soort bloedverdunner. Misschien was het inderdaad beter geweest om eerder om aanvulling te vragen.

      Verwijderen
  3. 3 van mijn medicijnen die ik altijd gebruik komen automatisch, maar niet tegelijk. Als ik de andere bestel die maar 1x per half jaar of jaar nodig zijn komt dat ook zelden in een keer. We hebben een praktijk houdend medisch centrum en de apotheek is vrij klein, ze kunnen dus niet het bewaren als er 1 of 2 niet op voorraad is. Wel makkelijk is de Robot die 24 uur te gebruiken is. Maar we zijn wel heel tevreden over het geheel met goed bereikbare medewerkers van apotheek en artsen die echt helpen en je niet afschepen met de protocollen.
    Wat de bezorging van de pakjes hebben we ook heel veel vreemde ervaringen maar gelukkig is alles wel aangekomen. En er zijn vrij vaste bezorgers die weten dat ze het voor de deur kunnen leggen, we wonen buiten dorp met maar paar huizen aan doodlopend weggetje, dus daar komen zelden vreemden langs.
    Alleen soms fietsers die denken dat doodlopend voor hun wel niet zal gelden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik alleen neusspray voor allergieklachten en houd altijd1 flesje (gebruiksduur 1 maand) op voorraad. Vroeger kreeg ik van de apotheek groere flesjes waar ik 3 maanden mee kon doen, veel handiger. Verder geen goede ervaringen met pakketbezorging aan huis. Ik haal het op bij pakketpunt of winkel. Wat ik raar vind is dat ik bij een bestelling nooit kan kiezen voor levering bij de Primera bij ons in het dorp. Ze geven altijd de AH of Bruna in een buurgemeente aan. Door voor thuislevering te kiezen en de Postnl app en DHL app te downloaden kun je bij hun alsnog de Primera of de DA in het eigen dorp kiezen. Heel omslachtig allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou voor de medicijnen van mijn vader 14 dagen aan, na aanvraag worden die 2 dagen later thuisbezorgd door de apotheek. Bij tekorten in de apotheek bellen ze met de vraag voor hoeveel dagen er nog in huis is en krijg je eerst voor 7 dagen en dan later de rest. Groetjes Jet

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.