zaterdag 5 oktober 2024

Mijn boodschappen deze week: veel pompoenen!

De pompoenen zijn deze week in de aanbieding, dus kocht ik pompoenen, voor 99 cent per stuk. Nou ja, niet alleen maar omdat ze in de aanbieding zijn, ik vind ze ook heel lekker! In de soep, geroosterd in de oven. Echt lekker, het is een van de positieve dingen die ik mij herinner uit mijn macrobiotische tijd. Pompoensoep van die heerlijke oranje pompoenen! En ook gebakken stukjes pompoen bij de zilvervliesrijst.

Wat ik minder lekker vond, was de vegan smeerleverworst van het huismerk van AH. Veel minder lekker dan de A-merkversie die mijn oudste dochter in huis heeft. Maar ach, ieder zijn smaak, misschien zijn er mensen die juist de huismerkvariant lekkerder vinden.

Ondertussen heb ik al weer weinig uitgegeven, net als vorige week. Dat komt ook doordat ik 2x niet thuis mijn warme maaltijden genoten heb. Lasagne bij de ene dochter en gnocci met een heerlijke courgette saus bij de andere dochter. 

28 sep- 5 okt 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
1 grote mango* AH 1,69
ruim 1 kg appels* Plus 1,71
hoemoes, 350 gr* AH 1,67
cottage cheese AH 0,89
kaas* AH 3,67
vegan smeerleverworst * AH 1,11
1 geitenkaasrol Lidl 1,99
sperziebonen, 295 gram* AH 0,35
500 gram spruitjes** AH 0,87
rode uien, 2x 1 kg* AH 2,50
2 oranje pompoenen, bio* Lidl 1,98
1 grijze pompoen* Lidl 0,99
1 pompoen Sweet Lightning* Lidl 0,99
bio winterpenen, 1 kg* Plus 1,10
tempeh, 250 gram BB AH 1,12
2 blikjes makreel* AH 1,99
chilisaus AH 2,58
magere kwark Lidl 1,75
Snacks/ hapjes   0,00
Dranken    
2 liter sojamelk AH 1,42
TOTAAL   30,37

1 opmerking:

  1. Ik vind pompoenen ook prachtig om naar te kijken. Als ik een eetbare pompoen gekocht heb, laat ik hem vaak eerst een tijdje liggen om te genieten van de mooie vrucht!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.