vrijdag 26 oktober 2007

Wat voor kerstboom wil ik?

26/10/2007
Ik las een bericht op nu.nl
Daarin stond dat de kerstbomen een stuk duurder worden, wel ca  20%!
Ik kocht de laatste jaren altijd een klein boompje, voor een tientje of zo. Maar ik vraag me af of ik voor dit bedrag dit jaar nog een boom kan kopen. Ik heb nu een ruime zolder, dus ik zou een kunstboom kunnen aanschaffen en de komende jaren geld besparen op kerstbomen. Misschien een tweedehandsje? Een kunstboom, en zeker een tweedehandse is natuurlijk véél milieuvriendelijker dan elk jaar een nieuwe boom te kopen. Lang geleden, toen ik nog in de bijstand zat, had ik elk jaar dezelfde boom. Ik begon met een kleintje met kluit en plantte die na kerst weer in de tuin. Het jaar daarna werd de boom vlak voor kerst weer uitgegraven en in de woonkamer gezet en na 1,5 week weer in de tuin geplant. Ik hield rekening met vorstperiodes. Als er vorst verwacht werd, kwam de boom wat eerder in huis. Als het na kerst vroor, werd de boom eerst even in een koele kamer gezet, in afwachting van de dooi. Zo heb ik zeker 5 jaren dezelfde boom gebruikt. Probleem was dat de boom steeds groter werd en me uiteindelijk boven mijn hoofd groeide! Toen heb ik de boom toch maar buiten gelaten en heb ik me beholpen met nieuwe boompjes. Maar de tuin was te klein op deze ook een plekje te geven, dus moesten er elk jaar nieuwe komen! Bij mijn nieuwe huis is geen plek voor een hergebruik kerstboom, dus die optie valt eigenlijk af. Maar …… ik denk nog na over het rigoureus snoeien van een grote struik achterin  mijn tuin. Als ik deze struik nou eens fors snoei, dan zou het misschien kunnen ..…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.