woensdag 10 september 2008

"Gemakkelijk en snel klaar"

10/09/2008
Tijdens de koffie op mijn werk ging het over eten koken. Vrij veel collega’s zijn tweeverdieners, met een goed verdienende partner. Eén van mijn collega’s had "zelf gemaakte" cake meegebracht. Ze vertelde dat het uit een helemaal kant en klare verpakking was en dat het cakeje zó de oven ingeschoven kon worden. Ze besteedde zo weinig mogelijk tijd aan eten koken en warmde in feite alleen eten op. De andere collega’s sprongen meteen bij: ook zij deden het zo. Alles zo gemakkelijk mogelijk, uit zakjes, potjes en flesjes. De collega van de cake schilde nooit een aardappel, sneed nooit groenten. Ik was helemaal beduusd, ik was er eigenlijk zonder er goed bij stil te staan van uit gegaan dat collega’s ook net als ik heel eenvoudig leven, maar dat is kennelijk absoluut niet zo.
Waarschijnlijk hebben de meeste dames ook geen enkel idee wat ze per maand aan boodschappen uitgeven. Ik heb me stil gehouden, ik viel naar mijn gevoel zó uit de toon, dat ik niet meer durfde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.