Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

vrijdag 5 december 2008

Te ontvangen €2.004,00

05/12/2008
Vandaag een leuk cadeautje (dacht ik) van de belastingdienst, gedateerd op 15 januari 2009, maar nu al op mijn deurmat (ra ra hoe kan dat??): te ontvangen € 2.004,00. Het gaat om een voorlopige aanslag. Volgens mij gaat het om maandelijkse teruggaaf van belastingen. Het zou per maand dus om €167,- gaan, dat klinkt al weer een stuk minder leuk, ik krijg nu €234,- per maand van de belastingdienst terug. Verschil in mijn nadeel: €67,- Het klopt waarschijnlijk wel, dochter is het huis uit, dus ik mis de korting van een inwonend kind. Ik ben al een stuk minder blij met de brief van de belastingdienst, het is toch niet echt een cadeautje! Jammer nou!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen