vrijdag 9 januari 2009

09/01/2009
Ik mis mijn auto nu toch wel behoorlijk. Vandaag ging ik naar mijn moeder, zo’n 45 kilometer van hier. Vóór maart 2008 stapte ik in mijn auto en reed lekker warm naar haar huis en klaar was het. Maar nu is het afzien, de bushalte is koud, de bus zelf koud. Hoe zo verwarming? Ik zat op de heenweg in een overvolle bus, met mijn linker arm en been tegen de zijwand. Ik was blij dat ik mijn thermo ondergoed aan had, alleen hielp het niet genoeg! In mijn oude auto duurde het eventjes voordat hij opgewarmd was, maar dan was het heerlijk warm! Thermo ondergoed was toen echt niet nodig. Natuurlijk is het wegdoen van de auto een geweldige besparing geweest! Daarnaast is het ook erg goed voor het milieu om niet meer in die 19-jarige VW rond te rijden. Dus wat dat betreft sta ik er nog helemaal achter.
Maar goed, ook zonder auto hebben mijn moeder en ik vandaag spijkers met koppen geslagen. Drie weken geleden had de oogarts staar geconstateerd. Vandaag zijn we nog weer bij deze oogarts geweest, en hebben een afspraak gemaakt voor een operatie aan het linkeroog op 16 februari. Waarschijnlijk volgt na een aantal weken het rechteroog, tenzij mijn ma het voldoende vindt om met 1 oog goed te kunnen zien. Op 27 januari zal het preoperatieve onderzoek plaatsvinden, als de anesthesist haar gezond genoeg vindt, dan gaat ze onder het mes. Ik "mag" begeleiden, halen en brengen etc. Dat houdt je van de straat, zullen we maar zeggen, het is tenslotte voor een goed doel.

@Anna: jouw suggestie om een Greenwheelsabonnement te nemen, pakt toch tamelijk duur uit. Volgens de rekenhulp op de site van Greenwheels. Wekelijks een rit van 90 kilometer in het kleinste type auto, binnen 3,5 uur uit en thuis, zou mij per maand €333,39 kosten. Dit is geheel inclusief.
De bus kost €50,66 per maand. Verschil: €282,73.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.