zaterdag 4 juli 2009

Verkooppraatjes

04/07/2009
Gisteravond ging de telefoon: "Dag mevrouw met de Energiewacht, klopt het dat u bij ons een onderhoudsabonnement heeft voor uw CV-ketel? Ik wil graag een afspraak met u maken. U heeft een ketel uit 1997 merk Agpo? Dan wil ik graag een afspraak." Er gaat mij een lichtje op, deze man wil helemaal niet langskomen voor onderhoud aan mijn CV-ketel, maar hij wil mij een nieuwe ketel verkopen. Hij liet het alleen klinken alsof het om het onderhoudsabonnement ging. Ik vond het al zo raar dat ik ‘s avonds gebeld werd, meestal laat een monteur een briefje achter met de vraag of ik terug wil bellen voor een afspraak. Ik zou volgens de beller met de nieuwste ketel honderden euro’s per jaar kunnen besparen. Ik: "Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, ik gebruik 750 kub gas per jaar, dus die honderden euro’s per jaar dat slaat nergens op". Ik ben tevreden over mijn ketel en wil graag nog even verder met de ketel. Ik ben van plan om de ketel over een paar jaar te vervangen, nu nog niet."
Ik heb een HR ketel die al die jaren goed onderhouden is, dat weet ik zeker, de vorige eigenaar had een leasecontract met onderhoud van de ketel. Ik vermoed dat de ketel het nog wel een aantal jaren uithoudt. En ik heb een onderhoudsabonnement, dus dan bel ik toch diezelfde Energiewacht?
Als ik zo’n gladde, misschien wel heel charmante prater tegenover mij had gehad, weet ik niet of ik mij niet had laten overhalen de allernieuwste, allerbeste ketel aan te schaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.