woensdag 9 september 2009

Meer mensen in financiële problemen

09/09/2009
Op nu.nl lees ik dat volgens een onderzoek van het Nibud 4 op de 10 huishoudens moeilijk rond komt. Het onderzoek werd uitgevoerd in mei dit jaar, maar het zal nu niet beter, waarschijnlijk nog iets slechter gaan. Steeds meer werknemers worden werkloos en zijn niet gewend om met minder rond te komen. Volgens het bericht heeft bijna 3/4 van de nieuwe werklozen moeite met rondkomen en kan regelmatig geen geld meer pinnen. Ik vind wat dat betreft de aanpak van weblogger Zwaar weer op komst/regeren is vooruitzien geweldig goed. Ze weet dat waarschijnlijk binnenkort het gezinsinkomen fors lager wordt en is zich daar al helemaal op aan het voorbereiden, door nu te sparen en alvast te leren hoe ze door slim met geld om te gaan financiële rampen kan voorkomen. Ik kan iedereen aanraden eens een tijdje zo zuinig mogelijk te leven en te zien hoeveel geld je per maand kunt overhouden. Op die manier weet je wat je financieel aan kunt en merk je welke zaken je kunt schrappen en welke dingen je nog steeds belangrijk vindt om geld aan te besteden en te blijven doen, omdat die het leven aangenaam maken. Het leven moet wel een beetje leuk blijven, toch?
Ik heb naar aanleiding van het onderzoek een poll toegevoegd. Ik ben benieuwd naar de antwoorden van mijn lezers.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.