zaterdag 26 december 2009

De economie uit het dal?

26/12/2009
Volgens nu.nl breken kerstverkopen alle records. We hebben in de week voor kerst in Nederland nog nooit zoveel geld uitgegeven als dit jaar. Vergeleken met een normale week is de omzet 750 miljoen hoger. Dat wil ik best geloven, ik heb de mensen op 23 en 24 december in de supermarkt bezig gezien. Karren vol luxe voedingsmiddelen werden ingeslagen: zalm, kalkoen, luxe kazen, carpaccio, reerug, groenten en fruit uit verre warme landen. Ik gun mensen best hun schranspartijen met kerst, alleen jammer dat al dat vlees en voeding van ver zo slecht zijn voor het klimaat! Wat dat betreft kun je beter vegetarische hutspot eten met bruine-bonenburgers. Het schijnt dat de mensen weer meer vertrouwen krijgen in de economie. Dat zou je inderdaad wel zeggen als je ziet hoeveel er gekocht wordt.
Volgens het CBS, afgelopen woensdag, is er al weer sprake van economische groei vergeleken met een kwartaal eerder.
Misschien loopt de economische crisis op dezelfde manier af als de Mexicaanse griep, en is het voorbij voordat we het in de gaten hebben. Ik meende dat de Mexicaanse griep nog zou komen, maar nu blijkt dat de griep al weer vertrokken is, er is op dit moment niet meer sprake van een epidemie. Ik moet zeggen dat ik niets van deze griep gemerkt heb, ik heb weliswaar 2 prikken gehad, maar er zijn geen collega’s ziek geweest, mijn kinderen zijn niet ziek geweest. Ik snap het toch niet helemaal met deze pandemie waar iedereen ziek van zou worden. Was deze griep zo mild dat we hem allemaal voor een stevige verkoudheid aangezien hebben? Gelukkig maar dat de griep op zijn retour is, dan is hij in ieder geval een stuk minder heftig geweest dan gedacht werd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.