zondag 10 januari 2010

Hypotheek aflossen

10/01/2010
Het sparen is de afgelopen jaren zo goed gegaan, dat ik er over denk al in dit jaar een gedeelte van de hypotheek af te lossen. Ik krijg dan weliswaar minder hypotheekrenteaftrek van de belastingen, maar daar staat tegenover dat ik ook minder hypotheekrente hoef te betalen en dat vind ik wel een aantrekkelijk idee. Stel ik los 8.200,- af in december 2010, dat zou betekenen dat ik in 2011 10% minder hypotheekrente hoef te betalen. Ik heb een hypotheek van 82.000 op mijn huis, als ik ieder jaar 8.200 aflos, dan is over 10 jaar het huis helemaal van mij en niet meer van de bank. Eigenlijk zou ik het liefste mijn hypotheek afgelost willen hebben voordat ik over 8 jaar met pensioen ga. Een poging wagen kan altijd toch?
Cartoon_huis_2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.