donderdag 26 augustus 2010

Kapers op de kust!

26/08/2010
Er zitten een heleboel onrijpe bramen aan mijn bramenstruik, maar vrijwel geen rijpe. Dat vond ik heel erg raar, overal in de buurt zie je rijpe bramen, behalve in mijn tuin! Rara hoe kan dat? Gisteravond kwam ik er achter hoe dat kan! Ik heb concurrentie van een stelletje merels.
Zij zijn de kleinfruitdieven! Grappig, vorig jaar bleef alles aan de struik, maar nu niet. Ze snoepen er heerlijk van. Ik denk dat ik mijn plannen voor kilo's bramenjam wel kan vergeten. Ik kan niet steeds als een waakhond op mijn bramen passen. Dus jammer voor mij, het is smullen geblazen voor de merels.
Dat vind ik niet erg, merels zijn leuke zangvogels. Klik ook hier.
Hieronder zie je afbeeldingen van een vrouwtjesmerel (bruin) en een mannetjesmerel (zwart).
Vrouwtjesmerel
Mannetjesmerel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.