woensdag 29 september 2010

Geen nieuwe kleding kopen - vervolg

29/09/2010
Op 19 mei, al weer meer dan 4 maanden geleden dus, heb ik met mezelf afgesproken dat ik een jaar lang geen nieuwe kleding meer zou kopen. Begin augustus ging ik even in de fout door een afgeprijsd nieuw t-shirtje te kopen. Maar sindsdien gaat het weer helemaal goed. Vorig weekend heb ik al mijn zomerbloesjes en truitjes opgeborgen, ik telde wel 14 stuks die nog in prima staat zijn. En daarnaast heb ik nog een stapel t-shirts en polotruitjes. Meer dan genoeg dus.
Wel heb ik nog geboden op 4 kledingstukken op Marktplaats. Goedkope uitbreiding van mijn garderobe met nog wat bruikbare kledingstukken is ten slotte altijd welkom. Het wilde niet lukken. Mijn bod was vrij laag, er waren geen andere bieders en de verkopers trokken hun artikel terug. Ik bood bijvoorbeeld 5 euro op een broek (excl verzendkosten), ik was de enige bieder. De verkoopster wilde mij de broek voor 15 euro inclusief verzendkosten verkopen. Ze vroeg een tientje voor verpakken en verzenden. Een beetje duur, dus daar ging ik niet mee akkoord.
Gisteravond heb ik toch nog een reactie gekregen op mijn bod op een bloese. Deze verkoopster wil ook al hoge verzendkosten innen (8,61) op een bloese waar ik 6 euro voor betaal. Dat kan niet uit. Je kunt brievenbuspost tot 3 kg verzenden voor €2,64. Ze moet er gewoon een mooi plat pakje van maken, dan past het door de brievenbus. Dan heb ik weer eens iets nieuws voor de winter.

PS Kopen en passen in de kringloop is voor mij geen optie. Ik ben 1.80 cm lang en ik heb maat 54/56. Er is in de kringloop geen aanbod om te passen. Er is wel pasmogelijkheid, maar alle kleren die ik pas zijn te klein en/of te kort. Grote maten kleding is toch al duurder en slechter verkrijgbaar dan de gangbare maten. Ik kan niet terecht bij H & M, Zeeman of de Wibra. Vandaar mijn zoektocht op Marktplaats. Er gaat inderdaad wel eens iets mis, dat is dan niet anders

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.