zondag 10 oktober 2010

Consumindervoordeel regering Rutte?

10/10/2010
Die regering van Rutte gaat er komen, dat is nu wel duidelijk. Wat levert het ons consuminderaars op? Ik vrees dat het ons alleen maar heel veel geld gaat kosten.
Mensen met lage en middeninkomens zijn de pineut. De bijstandsuitkeringen gaan er op achteruit.
De meeste maatregelen zullen nog een verrassing zijn, maar of het een aangename verrassing is? Ik denk het niet.
Wat we al wel weten:
De zorgpremies worden veel hoger en de eigen bijdrage (pardon, ik bedoel eigen risico) gaat flink omhoog
Er komt een extra toeslag voor de ontwikkeling van opwekking van duurzame energie.
Mijn reactie: hoezo? Ik heb al jaren groene stroom en ik heb nu ook groen gas. Waarom moet ik dan een extra toeslag gaan betalen?
Ik ben benieuwd hoe mijn bespaarplaatje er over een paar jaar uit gaat zien, of ik dan nog zo veel kan sparen dan nu het geval is, ik vrees van niet.
Wat denk jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.