vrijdag 8 oktober 2010

Wat heb ik gisteren bespaard?

08/10/2010
Euro%20coins Soms is het leuk om eens op een rijtje te zetten waar je op een dag allemaal op bespaart. Dat besparen kan soms behoorlijk oplopen. Bijvoorbeeld gisteren:
Bij het opstaan heb ik geen verwarming aan gedaan. Ik ben maar kort in de woonkamer, tegen de tijd dat de woonkamer opgewarmd is, ben ik vertrokken. Besparing: 40 cent.
Kort gedouched en het water bewaard voor doorspoelen van de toilet in de badkamer. Besparing: 25 cent, door kort douchen.
Ontbijt: 1 boterham van een brood dat ik voor de helft van de prijs in de aanbieding gekocht had, belegd met margarine en dun appelstroop. Er zijn erg dure ontbijtproducten te koop. Besparing daarmee 1,5 euro.
Gefietst naar mijn werk, 5 km, besparing 1,50 voor de bus.
Gelunchd en tussendoortjes met meegenomen brood en fruit. Besparing 4,50 euro.
Gefietst naar huis, 5 km, besparing 1,50 voor de bus.
Zelf eten gemaakt met verse ingrediënten, meest in aanbieding aangeschaft. Kosten 0,75 cent. Besparing ten opzichte van kant en klaar: 5 euro.
Gefietst naar vergadering, 7,5 km, besparing 1,50 voor de bus.
Gefietst naar huis, 7,5 km, besparing 1,50 voor de bus.
Bespaard op sportschoolbezoek door 25 km te fietsen voor woon-werkverkeer etc. 5 euro.
in totaal kom ik dan op 18,15 besparing. Tel uit je winst, en dan heb ik het over 1 persoon in één dag!
Bespaard geld is bij benadering, want het hangt er natuurlijk van af wat je bijvoorbeeld in de plaats van een meegebrachte lunch koopt en welke manier van vervoer je kiest. Maar … als je het bespaarde bedrag doorrekent naar een jaarbedrag, dan kom je op een leuk bedrag wat bespaard kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.