woensdag 27 oktober 2010

Weekmenu

27/10/2010
Regelmatig krijg ik de vraag wat ik kook van mijn weekuitgaven. Daarom deze keer eens een lijstje met maaltijden die ik de afgelopen week maakte.

eiercurry + bloemkool en rijst

Die eiercurry had ik al eens beschreven. De bloemkool was uit de aanbieding (1,5 kg voor 0,79) en de rijst was de bruine rijst van de euroshopper.
Geschatte prijs per persoon: 1,-

draadjevlees met jus + doppers en wortelen + aardappels

De riblappen waren uit de aanbieding: 2,69. We hadden er met ons vijven ruim voldoende aan. De doppers en wortelen kwamen uit de voorraad en de aardappels waren uit de aanbieding (5 kg voor 1,99, dit is 4 cent per ons)
Geschatte prijs per persoon: 1,25

macaroni met gehakt, kaas, tomatenblokjes, tomatenpuree, prei en tomatensalade

Euroshopper elleboogjes macaroni, prei uit de aanbieding van week 41, 80 gr gehakt pp en tomaten salade met basilicum uit de vensterbank
Geschatte prijs per persoon: 1,-

bloemkool met aardappelen en gehaktsaus

De rest van de bloemkool, nog weer aardappelen voor 4 cent per ons, 100 gr gehakt + juspoeder van de aldi.
Ook een goedkope maaltijd, hooguit 1 euro pp.

rijst met geroerbakte tofu en geroerbakte spruitjes en uien
Allemaal van de aankopen deze week.
De naturel tofu moet eerst wel even in de (zelfgemaakte) marinade. Tofu smaakt van zichzelf heel neutraal.   De spruitjes snijd ik in vieren, de uien snijd ik in ringen.
Ik reken 200 gram schoongemaakte groenten per persoon en 125 gram tofu. De rijst is euroshopper zilvervliesrijst van 1,04 per kg.

kikkererwten met couscous en winterwortelen, uien en tomatensaus

Kikkererwten kook ik zelf. Ik maak dan een flinke hoeveelheid, waarvan ik een gedeelte invries.

Ook bovenstaande maaltijden zijn ongeveer 1 à  1,25 per persoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.